بهترین روش مهاجرت به کانادا

چگونه می‌توانم به کانادا مهاجرت کنم ؟ بهترین روش مهاجرت برای من و خانواده من چیست؟ این سوال اکثر متقاضیان مهاجرت به کانادا است . اولین و مهم ترین گام در پاسخ به این سوال ها، انتخاب شخص صلاحیت دار و واجد دانش و مجوز در زمینه مهاجرت به کانادا است.

بدیهی است در دنیای مجازی محور امروز، اولین شیوه جستجو در اینترنت است .
جستجو کلماتی ازاین قبیل در گوگل روش رایج غالب مردم است ؛ بهترین وکیل مهاجرت کانادا ، وکیل رسمی و قانونی مهاجرت کانادا ، بهترین شرکت و یا موسسه مهاجرت معتبر به کانادا ، شرکت مهاجرتی معتبر ، بهترین موسسه مهاجرتی کانادا ، بهترین شرکت مهاجرتی در تهران ، بهترین شرکت مهاجرتی در کانادا ، بهترین شرکت مهاجرتی در ایران
و …
صرف نظر از اینکه نتیجه جستجوی گوگل بسته به کلمات انتخابی شما متفاوت خواهد بود، اساسا هر شخصی می‌تواند با پرداخت هزینه کم و ناچیز به اشخاص متخصص در زمینه کامپیوتر و SEO کاری کند که موتور جستجو گر گوگل وب سایت آن شخص را نمایش دهد، بنابراین منحصر به فرد بودن یک وب سایت از نظر فنی، دلیل صلاحیت و دانش و مجوز فعالیت شخص مربوطه در کانادا و در زمینه مهاجرت به کانادا نیست .
راه رایج تر دیگر تبلیغات و فریب های موسسات مهاجرتی مرسوم مبنی بر تضمینی بودن مهاجرت بدون نیاز به مدرک زبان و …است . یک موسسه مهاجرتی حتی معتبر در ایران ، با تبلیغات و حجم بالای قبول پرونده مهاجرتی معتبر نمی شود! چرا که بایتی مجوز قانونی در کشور مقصد یعنی کانادا را داشته باشد. فریب شرکتهای مهاجرتی بدون مجوز با وعده های دریافت پول پس از انجام کار، ویزای تضمینی و … را نخورید (یک شرکتی که هیچگونه مجوز فعالیت ندارد، بالاخره یک راهی برای کلاهبرداری پیدا می کند).
شرکتهای مهاجرتی، موسسات حقوقی، موسسات کاریابی بین المللی،  موسسات اعزام دانشجو، موسسه مهاجرتی، آژانس های مسافرتی، یا افراد حقیقی، برای فعالیت در حیطه ویزا و مهاجرت به کانادا باید اقامت دایم کانادا و یا شهروندی را داشته باشد و پس از گذراندن دوره های آموزشی وکالت و یا مشاور ه مهاجرت، باید از شورای قانونگذاری مهاجرت کانادا (ICCRC) مجوز داشته باشند در غیر این صورت، فعالیت آنها میتواند در کشور مبدأ (مثلا ایران) قانونی باشد، اما هرگونه فعالیت آنها از دیدگاه اداره مهاجرت کانادا در حیطه ویزا و مهاجرت در کانادا، غیر قانونی ست.

در وب سایت رسمی مهاجرت کانادا IRCC اعلام شده است که؛ چنانچه از بی تجربگی و کلاهبرداری این‌گونه افراد یا موسسات مهاجرتی فاقد مجوز ICCRC هستند، یا وکیل دادگستری کانادا نیستند متضرر شوید، هیچ راهی برای پیگیری و رفع اتهامات خود ندارید. بنابراین فقط به مشاوران یا وکلای رسمی کانادا اعتماد کنید که شماره پروانه فعال و قانونی دارند، تا در صورت بروز مشکل، مدافع حقوق شما باشیم.

شرایط یک موسسه معتبر مهاجرت به کانادا

از نظر قوانین اداره مهاجرت کانادا؛ تنها یکی از سه گروه زیر اجازه مشاوره دادن در امور ویزا و امور مهاجرتی کانادا، قبول کردن پرونده های مهاجرتی، همچنین اجرای پرونده مهاجرت به کانادا و ویزای کانادا را دارا هستند و میتوانند بابت انجام و ارایه این خدمات وجهی را دریافت کنند. این سه گروه عبارتند از :

  1. مشاورین عضو شورای قانونگذاری مهاجرت کانادا ICCRC
  2. وکلای مجاز به فعالیت و عضو انجمن  Canadian Provincial and territorial law society در کشور کانادا (وکلای کشورهای غیر از کانادا این اجازه را ندارند.)
  3. اعضای دفاتر اسناد رسمی Notary در استان کبک کانادا که عضو Chambre des Notaire du Quebec هستند

در نتیجه هیچ شرکت مهاجرتی یا شخصی به غیر از سه گروه مذکور در بالا صلاحیت برای وکالت پرونده شما در ازای دریافت دستمزد را، ندارند . در صورتیکه مشاور به غیر از سه گروه ذکر شده باشد و مجوز فعالیت در امور مهاجرتی را نداشته باشد، مرتکب جرم  میشود و متقاضی می تواند قربانی کلاهبرداری شود. طبق قوانین مهاجرتی کانادا ،  جریمه مشخص شده برای اینگونه مشاورین  غیر قانونی ۱۰۰,۰۰۰ هزار دلار کانادا جریمه نقدی و تا۵ سال حبس زندان میباشد و برای متقاضیانی که به اینگونه افراد مراجعه کردند می تواند جریمه نقدی و تحریم ۵ ساله برای ورود به کانادا را در بر داشته باشد.

تمامی خدمات مهاجرت به کانادا در سازمان مهاجرتی نوید با مدیریت خوش نام ترین وکیل دادگستری و مشاور رسمی مهاجرت کانادا (آقای نوید محمودی صهبا ) با شماره عضویتRCIC No. R706875 انجام می‌شود.

طبق اخبار رسمی سایت اداره مهاجرت؛ کانادا در نظر دارد از ۴۰۱،۰۰۰ نفر ساکن دائمی جدید در سال ۲۰۲۱ ، ۴۱۱،۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۲ و ۴۲۱،۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۳ استقبال کند. یعنی بیش از ۱ میلیون و دویست هزار نفر، می توانند در برنامه های مهاجرتی مختلف در سه سال آینده، به کانادا مهاجرت کنند. این اثبات کننده آن است که کانادا، بسیار مهاجر پذیر است.
ما در کنار شما خواهیم بود تا بهترین راه مهاجرت را انتخاب کنید. اگر میخواهید راجع به وکیل رسمی مهاجرت، مجوزهای ما، سوابق فعالیت ما و راههای ارتباطی با ما بیشتر بدانید، می توانید به صفحه درباره  ما مراجعه بفرمایید.

لطفا توجه داشته باشید که؛ قرارداد شما، از نظر دولت و اداره مهاجرت کانادا، زمانی معتبر خواهد بود که، طرف قرارداد شما، وکیل رسمی مهاجرت کانادا باشد و ایشان قرارداد را امضا کنند، نه نماینده وکیل رسمی مهاجرت، نه آژانس هواپیمایی، نه شرکت مهاجرتی معتبر در ایران، نه ….
هر چند که بهترین روش مهاجرت به کانادا کاملا شخصی است و از شخصی به شخص دیگر کاملا متفاوت است و بستگی به تحصیلات، سوابق وتجربیات شغلی و امتیاز زبان و….. دارد، ما تلاش کردیم بطور خلاصه بهترین روش ها را توضیح دهیم

۱- مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری:

این سیستم سریعترین و ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا محسوب می شود، اما به هیچ عنوان کسب امتیازات لازمه در آن آسان نیست. معمولا در این سیستم امتیاز بندی، اگر جاب آفر از کانادا ندارید یا تجربه کار کانادایی ندارید، باید تحصیلات شما فوق لیسانس به بالا باشد. نمره آیتلس ۷٫۵ به بالا داشته باشید سن شما بین ۱۹ تا ۲۹ سال باشد و حداقل ۳ سال سابقه کار قابل اثبات داشته باشید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این سیستم مهاجرتی به صفحه اکسپرس اینتری مراجعه بفرمایید.

۲- مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های استانی:

هر استان از کشور کانادا به جز استان کبک که سیستم مهاجرتی متفاوتی دارد، بنا به نیازمندی های خود شرایط ویژه ای  برای پذیرش مهاجران خود را دارد. برای شرکت در این برنامه های مهاجرتی که البته جزو سریع ترین روش های مهاجرت به کانادا هم هست، بهتر است از طریق همان اکسپرس اینتری اقدام کنید. برای مثال در استان نووا اسکوشیا برنامه ی مهاجرتی اش ارسال دعوت نامه برای افراد تحصیل کرده ای که سابقه ی کاری بیشتر از یک سال را دارند و بالاترین امتیاز ها را کسب کرده اند، آن هم بدون نیاز به دعوت کارفرما می باشد که البته این روش هم پر طرفدار است و هم تنها در مدت کوتاهی در سیستم اکسپرس اینتری قابل ثبت می باشد. جزئیات فراوانی در مهاجرت از طریق برنامه های استانی وجود دارد که یک وکیل متخصص و قانونی کانادا می تواند با توجه به مشخصات هر فرد بهترین روش مهاجرت را انتخاب نماید.
برای اطلاعات بیشتر در این خصوص، می توانید به قسمت برنامه های استانی مراجعه کنید

۳- مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های استان کبک

استان کبک به طور کلی ۳ برنامه برای پذیرش مهاجر دارد که شامل حرفه و تخصص برای کبک، کار آفرینی برای کبک و خود اشتغالی در کبک می شود. برنامه سرمایه گذاری کبک نیز در بین سرمایه داران بسیار پرد طرفدار است. سیستم امتیاز بندی کبک از سیستم اکسپری اینتری کانادا کاملا مجزا بوده و قوانین خاص خود را دارد. البته کبک متاسفانه در این باره خوب عمل نکرده و در طول تاریخ ۲ بار تمامی متقاضیان نیروی متخصص که ابراز علاقه مندی در کبک داشته اند را کنسل کرده است

اقامت کانادا از طریق سرمایه‌گذاری در کبک کانادا

به طور کلی بجز برنامه سرمایه گذاری کبک و تحصیل در کبک، با توجه به سابقه بد این استان نمیتوانید برای مهاجرت به این استان خاطر جمع باشید!