تعریف وکیل مهاجرت

وکیل مهاجرت

افرادی که قصد دارند مهاجرت قانونی داشته باشند و بدون ایجاد مشکل از کشور خود خارج شوند، باید از راهنمایی های یک وکیل مهاجرت استفاده کنند. تحصیل، زندگی و اشتغال به کار در کشورهای خارجی امری آسان و بدون زحمت نیست. استفاده از وکیل مهاجرت به افراد کمک می کند که امور اقامت، تابعیت و مهاجرت را راحت تر انجام دهند و مهاجرتی بدون دغدغه و مشکل را تجربه کنند.

اگر علاقه به سرمایه گذاری در کانادا و دریافت اقامت کانادا از طریق خرید بیزینس در کانادا دارید، با مطالعه صفحات خرید رستوران در کانادا و خرید پمپ بنزین در کانادا و خرید آرایشگاه در کانادا می توانید از دید تجاری، اطلاعات کافی راجع به این مثال های خرید بیزینس در کانادا داشته باشید. همچنین اگر تمایل به راه اندازی بیزینس فرانچایزی را دارید، بهتر است، صفحه خرید بیزینس در کانادا را مطالعه فرمایید.

در ادامه با وکیل مهاجرت و مزایای استفاده از وکیل در پروسه مهاجرت بیشتر آشنا خواهید شد.

وکیل مهاجرت چه کسی است؟

وکیل مهاجرت یا نماینده مهاجرت (Immigration Representative) وکیلی است که وکالت شما را برای مهاجرت به کشورهای خارجی بر عهده می گیرد.

امروزه، در تمام قسمت های جهان و در کشورهای مختلف قوانین بسیار گسترده و پیچیده شده است، این پیچیدگی به قدری است که افراد غیرمتخصص به تنهایی توانایی مهاجرت از کشور مبدا به کشور مقصد را ندارند و به همین دلیل بهتر است به یک وکیل مهاجرت مراجعه کنند.

وکیل مهاجرت به قوانین کشورها و سفارت خانه ها آشنایی کامل دارد و می تواند براساس قوانین، اقدام به تشکیل پرونده و اجرای قوانین مهاجرت کند.

مهاجرت به کشورهای خارجی، به دلایل مختلفی از قبیل کار، تحصیل، ثبت شرکت، سرمایه گذاری، خرید ملک، تولد فرزند و پناهندگی انجام می شود.

تمام روش های گفته شده می تواند به صورت کاملا قانونی و به کمک وکیل مهاجرت مجرب و متخصص انجام شود، البته ما به شما پیشنهاد نمی کنیم که از طریق پناهندگی به کشور دیگری مهاجرت کنید؛ زیرا در پناهندگی هیچ تضمینی برای حفظ جان شما و امنیت شما وجود ندارد. شما می توانید از طریق دیگر روش ها به کشورهای خارجی مهاجرت کنید.

به چه کسانی باید به عنوان وکیل مهاجرت اعتماد کرد؟

هنگامی که به دفتر کار وکیل مهاجرت مراجعه می کنید، باید حواستان باشد که مطابق با قوانین کشور مبدا شرکت ثبت کرده باشد و اشراف کامل به قوانین مهاجرتی کشور مقصد داشته باشد. مثلا اگر به دفتر یک وکیل مهاجرت کانادا مراجعه می کنید باید دقت داشته باشید که وکیل مهاجرت کانادا باید مجوز فعالیت مهاجرتی (iccrc) از دولت کانادا داشته باشد. همچنین ، دفتر مشخص و قانونی در کشور مبدا مطابق با قوانین همان کشور ثبت کرده باشد. در غیر این صورت به هیچ عنوان اعتماد نکنید.

اگر به طور مثال به یک وکیل مهاجرت کانادا مراجعه کرده و میخواهید امور مربوط به مهاجرت آمریکا را به ایشان بسپارید؛ مطمئن شوید که مجوز فعالیت مهاجرتی در آمریکا را نیز داشته باشد و یا اگر از روابط همکاران خود در آمریکا استفاده می کند. باید تمامی مسئولیت فعالیت وکیل مهاجرت آمریکا را بر عهده داشته باشد.

علت این حساسیت این است که بعضی افراد بدون داشتن مجوز فعالیت در کشور مبدا و مقصد، یا با پروانه وکالت شخص دیگری، اقدام به مشاوره و وکالت و تاسیس دفتر می کنند در صورتی که این کار جرم است و چنین فردی حق مشاوره و وکالت مهاجرتی را ندارد.

به علاوه مشاوره دادن بدون مجوز مجازات مقرر قانونی را برای فرد به دنبال دارد.
اعتماد کردن به افراد فریبکار در امر مهاجرت باعث می شود سرمایه شما از بین برود و زمان شما نیز بدون داشتن نتیجه بگذرد و فرصت های آینده نابود شود.

وکیل مهاجرت کانادا

در برخی از کشورها مانند کشور کانادا، مراکزی وجود دارد که وکلای مهاجرت کانادا باید از این مراکز تاییدیه داشته باشند تا به صورت قانونی بتوانند در حیطه مهاجرت فعالیت داشته باشند.

باید توجه داشته باشید که در کانادا افرادی که می‌توانند به صورت قانونی فعالیت مهاجرتی کنند، یا باید مشاور (وکیل) رسمی iccrc باشند یا باید وکیل مهاجرت کانادا برای انجام امور حقوقی و مهاجرتی کانادا باشند که دوره های آکادمیک خود را در کانادا گذرانده اند.

همچنین باید دقت داشته باشید که اگر این افراد را برای انجام امور مهاجرتی خود انتخاب کرده اید باید با خود وکیل مهاجرت کانادا به صورت مستقیم قرارداد رسمی و قانونی داشته باشید.

وکیل مهاجرت در ایران

آیا کشور مقصد شما، به افرادی که در ایران مجوز فعالیت دارند، اجازه فعالیت در حیطه ویزا و مهاجرت را داده است؟ آیا این افراد دانش و صلاحیت لازم برای مشاوره و انجام امور مهاجرت به کشوری که خود مقیم آن نیستند، را دارند؟ آیا اینگونه افراد مجوزهای لازمه، تحصیلات لازمه از آن کشور مقصد را دارند یا فقط وکیل دادگستری در ایران هستند؟ کانون وکلا ایران بر این باور است که کلیه وکلا دادگستری صلاحیت این را دارند که درباره تمام مسائل حقوقی اظهار نظر کنند؛ اما صلاحیت آنها را چه کسی تایید می کند؟

افرادی که در دفاتر مهاجرتی و موسسات حقوقی به عنوان وکیل مهاجرت فعالیت می کنند، باید دارای تجربه مشاوره و مدارک قانونی از کشور مقصد شما باشند، همچنین باید همکاری خود را با دیگر وکلای مهاجرت کشورهای مقصد، برای موکل خود تضمین سازند و مسئولیت فعالیت آنها را عهده دار شوند.

حضور وکیل مهاجرت چه مزایایی دارد؟

با انتخاب وکیل مهاجرت از مزایای حضور او در تسریع کارهایتان بهره مند خواهید شد. استفاده از وکیل مهاجرت مزایای زیر را دارد:

  •  با مراجعه به یک وکیل مهاجرت متخصص، کارهای ضروری برای مهاجرت به کانادا، انگلستان، آمریکا، استرالیا و کشورهای دیگر، راحت تر و سریع تر انجام می شود. و خیالتان راحت است که یک وکیل قانونی فقط از دریچه های قانونی وارد شده و راه شما را تسهیل می سازد. به طور مثال از نظر دولت کانادا ، باید خود شخص و یا مشاوران و وکلای رسمی کانادا برای امور مهاجرت با درخواست ویزا اقدام کنند و فعالیت آژانسهای مسافرتی و یا شرکتهایی که یک ایمیل به اسم شما درست کرده و به جای شما درخواست می دهند کاملا غیر قانونی ست.
  •  داشتن مجوز وکیل مهاجرت از کشور مبدا و مقصد باعث می شود به افراد کلاهبردار که در خارج از کشور برای انجام کارهای مهاجرت اقدام می کنند، اعتماد نکنید و فریب افراد سودجو را نخورید. به طور مثال اگر یک شخص یا شرکت غیر قانونی در کانادا یا انگستان شما را فریب دهد، بسیار سخت می‌ توانید حق خود را مطالبه کنید، چون به صراحت دولت این کشور عنوان کرده که به افرادی که دارای مجوز رسمی فعالیت مهاجرتی نیستند اعتماد نکنید؛ و در صورتی که در این امر متضرر شوید، دولت کانادا هیچگونه مسئولتی در قبال شما نخواهد داشت.
  •  وکیل مهاجرت با راهنمایی های خود به شما کمک می کند کلیه کارهای لازم را قبل از سفر انجام دهید و به آسانی از کشور خود خارج شوید، همچنین با ارتباطات قانونی ای که در کشور مقصد دارد میتواند راه شما را در کشور مقصد هموار سازد.
  •  کمک گرفتن از وکیل مهاجرت به شما امنیت روانی می دهد و باعث می شود استرس کمتری داشته باشید؛ که با یک بستر قانونی و مطمئن وارد همکاری شده اید نه صرفا یک نام شرکت ثبت شده!
  •  وکیل مهاجرت باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود، زیرا وکیل موظف است که برای تمامی هزینه ها شفاف سازی کامل برای موکل خود داشته باشد و هزینه های پنهانی در کار نخواهد بود.
  •  کمک گرفتن از وکیل مهاجرت میزان بروز مشکلات و سردرگمی های شما را کاهش می دهد.
  •  وکیل مهاجرتی با کمک دیگر وکلای رسمی مهاجرت در کشورهای خارجی به کلیه قوانین و مقررات مهاجرت مسلط است و از هر فرصتی برای پیشبرد اهداف مهاجرتی شما استفاده می کند، با اینکار نه فرصتی را از دست می دهید و نه هزینه اضافی باید پرداخت کنید، و نه استرسی دارید که آیا وکیل مهاجرت کشور مقصد شما مدرک واقعی دارد؟ آیا در کار خود مهارت و تجربه کافی دارد؟ آیا…
  •  وکیل مهاجرت شما را به خوبی از روندهای قانونی مطلع می کند و شما را مرتبا از شرایط و قوانین جدید آگاه می سازد
  • – وکیل مهاجرت کارهای لازم برای مهاجرت را با توجه به اوضاع و احوال خاص هر منطقه انجام می دهد، یعنی اینکه به شرایط سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و جغرافیایی کشور توجه می کند.
  •  وکیل مهاجرت می تواند درباره اینکه فرد متقاضی کدام یک از راه های مهاجرت را انتخاب کند، او را راهنمایی کند و به او مشورت دهد. حتی می‌ توانید با آنالیز شرایط موکل خود بهتری کشور مناسب فرد را به او پیشنهاد دهد.
  •  وکیل مهاجرت فرد متقاضی را از روابط بین اشخاص از زندگی بین المللی مطلع می کند تا بعد از مهاجرت فرد بتواند به راحتی با افراد کشور جدید ارتباط برقرار کند.

البته باید در نظر بگیرید همیشه نیازی به حضور وکیل مهاجرت ندارید و انتخاب یک وکیل مهاجرت اجباری نیست، اما به هیچ عنوان اشخاص و یا شرکتهایی که به جای شما یک ایمیل درست می کنند و هویت شما را پنهان می کنند اعتماد نکنید.

حضور وکیل مهاجرت برای انجام کارهای اداری و حقوقی مهاجرت به قدری ضروری و مهم است که در بعضی از کشورها، استفاده نکردن از دانش و مهارتهای وکیل مهاجرت و کمک گرفتن از افراد فاقد صلاحیت و مجوزهای قانونی، جرم تلقی می شود و برای دو طرف مجازات هایی در نظر گرفته خواهد شد.

وجود وکیل مهاجرت حرفه ای و با تجربه می تواند به شما کمک کند که کارهای لازم برای مهاجرت را سریع تر انجام دهید و راحت تر بتوانید از کشور خود خارج شوید، اگر قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارید، بهتر است از وکلای حرفه ای مهاجرت مشورت بگیرید.

مهاجرت کردن تغییر بزرگی در زندگی افراد است، بعد از مهاجرت شما باید زندگی در محیطی با فرهنگ متفاوت، قوانین متفاوت، آب و هوای متفاوت و قوانین اجتماعی متفاوت را تجربه کنید. برای داشتن بهترین لحظات در کشور جدید، بهتر است قبل از سفر از یک وکیل مهاجرت متخصص و ماهر مشورت بگیرید و با کمک او کارهای لازم برای مهاجرت را انجام دهید.

مهاجرت به استرالیا، کانادا، آمریکا، پرتغال، آلمان، دانمارک، روسیه، سوئد، سوئیس و دیگر کشورها قوانین خاص خودشان را دارند و وکیل مهاجرت بهترین فرد برای مشورت گرفتن قبل از سفر است. همانطور که افراد در هنگام بیماری به پزشک مراجعه می کنند، در زمانی که می خواهند مهاجرت قانونی داشته باشند، باید از وکیل باتجربه مشورت بگیرند.

و در آخر حتی اگر خودتان قصد انجام امور ویزا یا مهاجرت را دارید، با دقت کامل به نکات زیر توجه فرمایید، این نکات بر مبنای تجربه و اطلاعات دقیق مشاوران و وکلای مهاجرت موسسه تهیه و تالیف شده است.

دریافت ویزای کشورهایی همچون کانادا، انگستان، آمریکا، استرالیا بدون شینگن ممکن است، اما تضمین صدور ویزا یک دورغ بزرگ است. ویزای ۱۰۰% تضمینی وجود ندارد. هیچ شخص یا شرکتی آشنایی در سفارت این کشورها ندارد. هیچگونه تفاوتی بین بررسی مدارک متقاضیان در این کشورها وجود ندارد. هیچ دعوتنامه ای تضمین کننده صدور ویزا نخواهد بود. ویزای فوری یا VIP وجود ندارد. سفارت این کشورها هیچ گونه آماری در خصوص تعداد قبول یا رد درخواست ویزا را اعلام نمی کنند، تمام آمارهایی که در سایت های مختلف عنوان می شود که مثلا ۹۰ درصد درخواست ویزای ایرانی ها ریجکت یا قبول شده است دروغی بیش نیست؛ تعداد قبول یا رد درخواست های ویزا هیچوقت اعلام نشده است. ارائه مدارک جعلی به سفارت ها عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

نکته بسیار مهم در خصوص اخذ ویزا: برخی از آژانسها یا شرکتها چند نرخ برای خدمات درخواست ویزا در نظر گرفته اند: معمولی و تضمینی(ضمانت بازگشت وجه). این موضوع بدین صورت است که اگر هزینه درخواست ویزای معمولی را پرداخت کنید؛ یک کارآموز آن شرکت، خود را به جای شما جا زده و یک ایمیل به اسم شما درست می کند و درخواست ویزا می دهد (از دیدگاه این کشورها این نوع درخواست غیر قانونی ست.) علاوه بر غیر قانونی بودن این موضوع، احتمال خطا و ریجکتی به دلیل بی تجربگی کارآموز بسیار بالاست. اگر هزینه ویزای تضمینی را پرداخت کنید؛ یک غیر کارآموز باز هم با یک ایمیل از سمت شما درخواست ویزا می کند (از دیدگاه این کشورها این نوع درخواست غیر قانونی ست.) و گاهی عنوان می کنند که از یک دعوتنامه رسمی و معتبر برای افزایش شانس دریافت ویزای شما استفاده خواهد شد!(دعوتنامه نیز غیر قابل خرید و فروش است، و باز هم این فعالیت از نظر دولت این کشورها، غیر قانونی ست)

با چند سوال ساده میتوانید متوجه دروغ این نوع شرکت ها شوید

آیا خود را به جای شما معرفی خواهند کرد یا از یک وکیل یا مشاور رسمی مهاجرت استفاده خواهند کرد؟ (اگر از وکیل یا مشاور رسمی استفاده می شود، شما حق دارید نام وکیل خود را بدانید و یک قرارداد مستقیم با وکیل یا مشاور رسمی داشته باشید و اگر از یک ایمیل به جای شما استفاده خواهند کرد، این کار به صورت رسمی در وبسایت این کشورها عنوان شده است که غیر قانونی ست، مگر اینکه با رضایت خود شما بوده و یوزر پسورد و آدرس ایمیل را به صورت دقیق در اختیارتان گذاشته باشند؛ که معمولا این کار را نمی کنند تا بتوانند مدارک جعلی ارائه دهند و شما اطلاع نداشته باشید!

آیا یوزر و رمز ورود اپلیکیشن فی درخواست ویزا را در اختیار شما قرار خواهند داد؟ در صورتی که پروفایل و رمز ورود را در اختیار شما نگذارند، این موضوع با ریسک بسیار همراه است؛ به دلیل اینکه در ویزای تضمینی، تضمین کرده اند که هزینه ی شما را در صورت رد درخواست ویزا، عودت دهند. پس به احتمال بسیار قوی بدون اطلاع شما، از مدارک جعلی برای تکمیل مدارک شما استفاده خواهند کرد، و برای اینکه مدرکی از جعل آنها نداشته باشید، پروفایل و رمز ورود را در اختیارتان نخواهند گذاشت. که اگر آفیسر متوجه جعلی بودن مدارک شود، ۵ سال از درخواست ویزا تحریم خواهید شد. و هیچ مدارکی برای اثبات بی گناهی خود نخواهید داشت!

آیا دعوتنامه معتبری! که مدعی هستند که برای شما استفاده می کنند، فقط برای شما بوده یا برای هزاران نفر دیگر استفاده شده است؟! اگر این شرکت از دعوتنامه خود استفاده کرده و شما را دعوت می کند پس چرا یک ایمیل به جای شما درست کرده و درخواست ویزا می دهد؟! (به دلیل اینکه فقط یا خود اشخاص یا مشاوران و وکلای رسمی این کشورها اجازه این نوع فعالیتها را دارند)

نکته جالب در دعوتنامه اینگونه شرکتها یا آژانس ها، این است که؛ در بهترین حالت، یک شرکت در کشور مقصد ثبت کرده اند و شما را به عنوان یک توریست معرفی می‌کنند و به آن کشور عنوان می‌کنند هیچ مسئولیتی در قبال شما نخواهند داشت! درنتیجه داشتن یا نداشتن این دعوتنامه هیچ تفاوتی در پرونده نخواهد داشت! فقط توجیهی برای دریافت اضافه بهای خدمات خود ساخته اند.

وکیل مهاجرت نوید محمودی صهبا

عضو رسمی شورای قانون‌گذاری امور مهاجرت کانادا، مشاور رسمی مهاجرت کانادا ICCRC/RCIC ، یا اصطلاحا وکیل مهاجرت، به شماره پروانه R706875 هستم.
زندگی من صرف این می شود که اطمینان حاصل کنم، ممتازترین خدمات تخصصی حقوق مهاجرت کانادا را دریافت می کنید.

نکته بسیار مهم

وکلای دادگستری، موسسات حقوقی، موسسات کاریابی بین المللی، موسسات اعزام دانشجو، حتی آژانس های مسافرتی، یا افراد حقیقی، برای فعالیت در حیطه ویزا و مهاجرت به کانادا باید از شورای قانونگذاری مهاجرت کانادا (ICCRC) مجوز داشته باشند؛ در غیر این صورت، هرگونه فعالیت آنها از دیدگاه اداره مهاجرت کانادا در حیطه ویزا و مهاجرت غیر قانونی ست.

در سایت رسمی مهاجرت کانادا canada.ca اعلام شده است که؛ اگر از بی تجربگی و کلاهبرداری این‌گونه افراد یا موسسات فاقد مجوز ICCRC متضرر شوید، هیچ راهی برای پیگیری و رفع اتهامات خود ندارید. پس فقط به مشاوران یا وکلای رسمی کانادا اعتماد کنید تا در صورت بروز مشکل، مدافع منافع شما باشیم.

کشور کانادا فقط به وکلا و مشاوران رسمی مقیم کانادا که از iccrc مجوز دارند، اجازه فعالیت در حیطه مشاوره و انجام امور ویزا و مهاجرت به کانادا را می دهد.
وکلای دادگستری، موسسات، آژانسهای مسافرتی و یا هر شرکت دیگری، بدون حضور وکیل یا مشاور رسمی مهاجرت کانادا، نمی‌توانند نامه دفاعیه از موکل خود به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهند.

در صورت عدم وجود وکیل مهاجرت یا مشاور رسمی مهاجرت کانادا، این شرکتها یا افراد، یک ایمیل به نام شما درست می کنند و تمامی امور را به جای شما و با یک هویت جعلی انجام می دهند و گاها حتی اکانت و پسوورد را در اختیار شما نمی گذارند، یا اینکه به عنوان واسطه عمل کرده و تمامی امور مهاجرت یا ویزا را به یک مشاور یا وکیل رسمی کانادا می سپارند.

اگر به دنبال ویزای کار کانادا هستید و پیشنهادات بسیاری در این زمینه شنیده اید، بسیار دقت کنید که همه چیز واقعی باشد (فریب وعده های شرکتهای غیر کانادایی را نخورید، فریب وعده های کسر حق الوکاله از حقوق را نخورید. فریب شرکتهایی که خود را نماینده سایت های کاریابی مانند indeed ، job bank ، monster را نخورید، فریب هزینه های کم شرکت های غیر مجاز غیر کانادایی را نخورید و …)

باید توجه ویژه داشته باشید که، فقط قرارداد مستقیم با مشاور یا وکیل رسمی مهاجرت به کانادا (مورد تایید ICCRC) را امضا کنید. اگر قرارداد خود را با هر شخص دیگری امضا کنید، در این صورت قرارداد شما از دیدگاه اداره مهاجرت کانادا معتبر نیست.