وکیل مهاجرت کانادا

چطور می توان مطمئن شد، شخصی مشاور یا وکیل قانونی مهاجرت به کاناداست (استعلام مشاور یا وکیل مهاجرت کانادا)

یک راه بسیار ساده برای استعلام یک مشاور یا وکیل رسمی مهاجرت کانادا این است که به لینکی که در ادامه مطلب عنوان شده مراجعه کنید و با وارد کردن اسم و فامیل، شماره پروانه یا نام شرکت وکیل مورد نظر، تاییدیه اداره مهاجرت کانادا را دریافت کنید.
اگر اسم شخص در لیست ICCRC (شورای قانونگذاری مهاجرت کانادا) نباشد؛ فرد مورد نظر، وکیل یا مشاور رسمی مورد تایید کانادا نیست و ممکن است فقط در کشور خودش وکیل دادگستری باشد یا مدیر یک شرکت یا موسسه حقوقی که خود را وکیل رسمی مهاجرت کانادا معرفی می کند یا ادعا دارد که همکار یک مشاور یا وکیل رسمی ICCRC در کاناداست (اگر هر گونه قراردادی را با ایشان امضا کنید، قرارداد شما در کانادا هیچ اعتباری ندارد)!

تاییدیه آقای نویدمحمودی صهبا به عنوان عضو رسمی شورای قانونگذاری مهاجرت کانادا

احتمالا از شرکت‌های متعدد مجاز و غیر مجاز تبلیغات فراوانی می بینید؛ به طور مثال:

  • بدون مدرک زبان برای شما جاب آفر (کاریابی) تضمینی انجام می دهیم!
  • سن شما برای گرفتن فرصت شغلی مهم نیست!
  •  مبلغ رو وقتی ویزا صادر شد پرداخت کنید!
  • یکسری ارتباطات در سفارت داریم که صد درصد ویزا می شید!
  • ما نماینده شرکتهای کانادایی هستیم اما لایسنس فعال در کانادا نداریم!
  • اینها عکس ویزاهایی هستش که گرفتیم! ما ثبت شرکت با شماره ثبت … داریم و این همان مجوز ماست!
  • ما جاب آفرها را از کارفرمای کانادایی می خریم (خرید و فروش جاب آفر کاملا غیر قانونی ست و تبعات سنگینی دارد، در هر حالتی اداره مهاجرت متوجه خرید و فروش جاب آفر شود خطر اخراج از کانادا را دارید و اگر دقت بفرمایید معمولا شرکتهایی که مجوز اداره مهاجرت کانادا را ندارند هیچگونه ترسی از اداره مهاجرت کانادا نداشته و اقدام به خرید و فروش جاب آفر می کنند و صراحتا عنوان می کنند که این امر در کانادا غیر قانونی ست و شما نمی توانید قرارداد مستقیم با مشاور یا وکیل رسمی کانادا داشته باشید!).
  •  اگر جاب آفر در ناک های کمتر از رده بندی B باشد، شغل شما تجربه کار کانادایی محسوب نمی‌ شود؛ بنابراین قاعدتا برای دریافت اقامت دائم امتیازات کافی نخواهید داشت (در کانادا، جاب آفر با ناک کمتر از B هیچ ارزش و امتیاز مهاجرتی ندارد که معمولا شرکتهایی که وعده جاب آفر تضمینی می دهند یا جاب آفری وجود ندارد یا اگر وجود دارد با ناک های C، D است؛ که امتیاز اقامتی ندارد).

اگر شما هم از این دست تبلیغات و وعده ها را زیاد مشاهده کردید، حتما این مطلب را کامل و با دقت مطالعه بفرمایید.

وکیل مهاجرت کانادا

دلایل انتخاب مشاور یا وکیل مهاجرت RCIC

انتخاب احتمالا این سوال برای شما که این مطلب را می خوانید پیش آمده که؛ چرا باید وکیل مهاجرتی انتخاب کنم؟ به چند مورد آن اشاره می کنیم:

  • عدم دانش و اطلاعات کافی در خصوص انتخاب درست مسیر مهاجرتی کانادا.
  • عدم اطلاعات کافی و به روز در امور مهاجرت کانادا.
  • عدم آگاهی از خطاها و مشکلات قانونی در مسیر صدور ویزای کانادا.
  • عدم آگاهی از چگونگی پرداخت هزینه ها و عوارض دولتی کانادا.
  • خطاهای کوچک و بزرگ در ارجاع پرونده به سازمان ها و مراکز مربوط در کشور مبدأ و مقصد.
  • خطاهای کوچک و بزرگ در تکمیل صحیح و تنظیم فرم ها، (توضیحات نامناسب در نامه های توجیهی، عکس نامناسب و غیره).
  • نداشتن زمان کافی برای فهمیدن و یافتن مسیرها و اقدامات لازم برای هر مسیر مهاجرتی کانادا.
  • تکمیل نکردن تمامی مدارک مورد نیاز برای پیشرفت پرونده مهاجرت یا دریافت ویزا.
  • تناقض در اطلاعات پرونده که ممکن است عواقب سنگینی به بار آورد.
  • عدم دانش کافی برای پیگیری پرونده ریجکت شده برای درخواست مجدد به اداره مهاجرت کانادا
وکیل مهاجرت کانادا

ICCRC چیست؟

بنابر قوانین اداره مهاجرت کانادا، تنها یکی از سه گروه زیر اجازه مشاوره دادن در امور مهاجرتی کانادا، قبول کردن پرونده های مهاجرتی و همچنین اجرا پرونده مهاجرت به کانادا را داراست و میتوانند بابت انجام و ارایه این خدمات وجهی را دریافت کنند. این سه گروه عبارتند از :

  1.  مشاورین عضو شورای قانونگذاری مهاجرت کانادا ICCRC
  2.  وکلای مجاز به فعالیت و عضو انجمن Canadian Provincial and territorial law society در کشور کانادا (وکلای کشورهای غیر از کانادا این اجازه را ندارند.)
  3.  اعضای نوتری Notary در استان کبک کانادا که عضو Chambre des Notaire du Quebec هستند

یک وکیل مهاجرتی قانونی و با تجربه، برای شما معجزه نمی کند؛ اما میتوانید با یک جستجوی ساده در اینترنت متوجه این موضوع شوید که، درصد ریجکتی و عدم موفقیت در پرونده های مهاجرتی، از افرادی که به تنهایی و بدون بهره گیری از مشاور یا وکیل مهاجرتی، اقدام کرده اند بسیار بیشتر از کسانی است که در این مسیر از تجربیات مشاور یا وکیل رسمی مهاجرتی مجرب (نه مشاور یا وکیل نماها) بهره برده اند.

در برخی مواقع، افراد در مراحل اداری و مکاتبات و ارسال مدارک، دچار سردرگمی می شوند و فرصت های موفقیت خود را به این صورت از دست می دهند. اما، یک مشاور و وکیل مهاجرت رسمی ، با داشتن اطلاعات و تجربه، می­تواند دریابد که با توجه به مدارک و شرایط متقاضی، آیا او شرایط مجاز برای مهاجرت به کانادا را دارد یا نه؟ انتخاب صحیح مسیر مهاجرتی به سالها دانش و تجربه نیاز دارد.

ICCRC

هزینه وکیل مهاجرت

هزینه های وکیل یا مشاور مهاجرت با توجه به سیاستها و تجربیات و مهارت ها و انتخاب برنامه مهاجرتی توسط شخص وکیل مشخص می شود. این شما هستید که انتخاب می کنید که آیا به وکیل نیاز دارید یا نه، آیا مهارت ، مجوزها و تجربیات وکیل یا مشاور مهاجرت ارزش هزینه کردن را دارد یا نه؟
باید بدانید که برای انجام امور مهاجرت، حضور یک مشاور یا وکیل مهاجرت اجباری نیست و در نگاه اول شاید برای صرفه جویی در هزینه ها ترجیه می دهید که از تجربه و مهارت یک وکیل یا مشاور مهاجرت استفاده نکنید، اما ممکن است با یک خطای کوچک در پرونده ای که شانس موفقیت بالایی دارد، هزینه بیشتری را متحمل شوید یا اینکه شانس خود را به صورت کامل از دست بدهید، بنابراین توصیه می شود، اگر نمیخواهید از انجام امور توسط یک وکیل یا مشاور رسمی برخوردار شوید، درست و حسابی تحقیق و مشورت کنید…

وکلای دادگستری، موسسات حقوقی، موسسات کاریابی بین المللی، موسسات اعزام دانشجو، حتی آژانس های مسافرتی، یا افراد حقیقی، برای فعالیت در حیطه ویزا و مهاجرت به کانادا باید از شورای قانونگذاری مهاجرت کانادا (ICCRC) مجوز داشته باشند؛ در غیر این صورت، هرگونه فعالیت آنها از دیدگاه اداره مهاجرت کانادا در حیطه ویزا و مهاجرت غیر قانونی ست.

در سایت رسمی مهاجرت کانادا canada.ca اعلام شده است که؛ اگر از بی تجربگی و کلاهبرداری این‌گونه افراد یا موسسات فاقد مجوز ICCRC متضرر شوید، هیچ راهی برای پیگیری و رفع اتهامات خود ندارید. پس فقط به مشاوران یا وکلای رسمی کانادا اعتماد کنید تا در صورت بروز مشکل، مدافع منافع شما باشیم.

کشور کانادا فقط به وکلا و مشاوران رسمی مقیم کانادا که از iccrc مجوز دارند، اجازه فعالیت در حیطه مشاوره و انجام امور ویزا و مهاجرت به کانادا را می دهد.
وکلای دادگستری، موسسات، آژانسهای مسافرتی و یا هر شرکت دیگری، بدون حضور وکیل یا مشاور رسمی مهاجرت کانادا، نمی‌توانند نامه دفاعیه از موکل خود به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهند.

در صورت عدم وجود وکیل مهاجرت یا مشاور رسمی مهاجرت کانادا، این شرکتها یا افراد، یک ایمیل به نام شما درست می کنند و تمامی امور را به جای شما و با یک هویت جعلی انجام می دهند و گاها حتی اکانت و پسوورد را در اختیار شما نمی گذارند، یا اینکه به عنوان واسطه عمل کرده و تمامی امور مهاجرت یا ویزا را به یک مشاور یا وکیل رسمی کانادا می سپارند.

اگر به دنبال ویزای کار کانادا هستید و پیشنهادات بسیاری در این زمینه شنیده اید، بسیار دقت کنید که همه چیز واقعی باشد (فریب وعده های شرکتهای غیر کانادایی را نخورید، فریب وعده های کسر حق الوکاله از حقوق را نخورید. فریب شرکتهایی که خود را نماینده سایت های کاریابی مانند indeed ، job bank ، monster را نخورید، فریب هزینه های کم شرکت های غیر مجاز غیر کانادایی را نخورید و …)

باید توجه ویژه داشته باشید که، فقط قرارداد مستقیم با مشاور یا وکیل رسمی مهاجرت به کانادا (مورد تایید ICCRC) را امضا کنید. اگر قرارداد خود را با هر شخص دیگری امضا کنید، در این صورت قرارداد شما از دیدگاه اداره مهاجرت کانادا معتبر نیست.

هزینه وکیل

بهترین وکیل مهاجرت کانادا

هیچ کس نمیتواند ادعا کند که بهترین وکیل مهاجرت به کانادا است یا با تبلیغات از موکلین قبلی و انتشار تصاویر آنها نشان دهد که بهترین وکیل مهاجرت کاناداست، چون واقعی بودن تصاویر یا ویدئوهای تبلیغاتی را نمی‌ توانید استعلام بگیرید. پیشنهاد ما به شما برای پیدا کردن بهترین وکیل مهاجرت کانادا این است که سوالات تخصصی را آماده کرده و در جلسات مشاوره از وکیل خود بپرسید تا میزان دانش وکیل خود را بسنجید. اگر ویدئوهای تبلیغاتی از یک وکیل مهاجرت می بینید که مثلا شخصی را جلو دوربین آورده و آن شخص شروع به تعریف و تمجید از وکیل مذکور می کند، این موضوع نشان دهنده ضعف و عدم پایبندی وکیل مهاجرت به اصول اخلاقی ست که از تصویر موکل خود برای اهداف تبلیغاتی سو استفاده می کند (البته به احتمال بسیار قوی این ویدئو ها و تصاویر واقعی نیستند) و این موضوع اصلا ملاک درستی برای انتخاب بهترین وکیل مهاجرت کانادا نیست.

فریب تبلیغات را نخورید! برخی افراد خود را وکیل یا مشاور مهاجرت معرفی می کنند، برای اینکه مطمئن شوید واقعا وکیل یا مشاور رسمی مهاجرت هستند یا خیر؛ به موارد ذیل دقت فرمایید.

  1.  شماره ی پروانه و لایسنس و مجوز فعالیت مشاور یا وکیل مهاجرت خود را بررسی کنید. (اگر شخص، در کشور مبدأ، وکیل دادگستری ست، باید دارای اقامت دائم کانادا باشد و دوره‌های آموزشی وکلای مهاجرت کانادا را گذرانده و از iccrc مجوز دریافت کند. در غیر این صورت فقط در کشور خودش، وکیل دادگستری ست نه وکیل مهاجرت)
  2.  در خصوص استعلام اعتبار مشاوران یا وکلای مهاجرت کانادا، باید طبق دستور ابتدای مطلب عمل کنید و اسم ایشان را در سایت ICCRC مشاهده کنید.
  3.  به هیچ عنوان قرارداد با شخص یا شرکتی که خود را نماینده وکیل معرفی می کند امضا نکنید. باید قرارداد رسمی و قانونی مورد تایید کشور مقصد به صورت مستقیم با خود وکیل مهاجرت داشته باشید (دقت داشته باشید که قرارداد مذکور مورد تایید کشور مقصد باشد.)
  4.  مشاور یا وکیل مهاجرت باید با قوانین کشورها و سفارتخانه ها آشنایی کامل داشته باشد.
  5.  مشاور یا وکیل مهاجرت باید قبل از تشکیل پرونده، درباره مبلغ دقیق حق الوکاله با شما به توافق برسد.
  6.  مشاور یا وکیل مهاجرت می تواند با وکلای مهاجرت دیگر کشورها فعالیت مستقیم داشته و تخصصی بودن کار آنها را برای موکل خود بررسی و تایید نماید. (کشورهایی مثل کانادا، استرالیا، انگلستان و… که همگی دارای سیستم وکلای مهاجرت هستن)
وکیل مهاجرت کانادا

وکیل مهاجرت به کانادا در تهران

برای انتخاب بهترین وکیل مهاجرت احتمالا در گوگل جستجو می کنید : بهترین وکیل مهاجرت در تهران یا بهترین وکیل مهاجرت در مشهد یا بهترین وکیل مهاجرت در اصفهان یا بهترین وکیل مهاجرت در شیراز یا … این هم یک جستجوی غلط است! وکیل مهاجرت باید در کشور مقصد شما مستقر باشد، نه در کشور یا شهری که شما در حال حاضر در آن سکونت دارید! مثلا اگر پرونده اقامتی شما برای کشور کانادا با مشکل مواجه شود، وکیل مهاجرت شما در کشور ایران می تواند از پرونده شما دفاع کند یا در کشور کانادا؟!

بهتر است که مجوزهای یک وکیل مهاجرت را در کشور مبدا و در کشور مقصد استعلام بگیرید نه اینکه در گوگل جستجو کنید بهترین وکیل مهاجرت کیست؟ بهتر است، جستجو کنید روش استعلام وکیل مهاجرت کانادا چگونه است؟ بهترین حالت این است که یک وکیل مهاجرت در هر دو کشور مبدا و مقصد دارای مجوزهای قانونی و قابل استعلام باشد.

وکیل مهاجرت کانادا

نحوه استعلام ویزای کانادا

ممکن است که این مطلب را نخوانده باشید و به سازمان های غیر مجاز اعتماد کرده و به شما گفته اند که ویزا را دریافت کرده اند؛ در این حالت شما می توانید با ارسال یک ایمیل به آدرس زیر ویزا کانادا را استعلام بگیرید که آیا واقعا ویزای شما صادر شده یا نه.
باید رسید انگشت نگاری، و تصویر پاسپورت، بایومتریک نامبر و متن درخواستتون رو به آدرس ایمیل های زیر ارسال کنید: در صورتی که در ترکیه انگشت نگاری انجام داده اید.

(اگر در کشور دیگری بوده باید به آدرس ایمیل همان کشور ارسال کنید)

ANKRAIMMIGRATION@international.gc.ca

ankara-im-enquiry@international.gc.ca

چگونه می توان اعتبار یک مشاور یا وکیل مهاجرت را استعلام کرد؟ چگونه می توان به یک مشاور یا وکیل مهاجرت کانادا اعتماد کرد؟ آیا وکیل مهاجرت کانادا قابل استعلام است؟ آیا مشاور یا وکیل رسمی مهاجرت کانادا با وکیل دادگستری متفاوت است؟ مشاور یا وکیل رسمی مهاجرت چه تفاوتی با آژانس مسافرتی دارد؟ آیا می توان به وکلای دادگستری که خود را وکیل رسمی مهاجرت کانادا معرفی می کنند اعتماد کرد؟ آیا می توان به افراد یا شرکتهایی که خود را نماینده یا ایجنت وکیل مهاجرت معرفی می کنند اعتماد کرد؟ آیا باید قرارداد امضا شده با مشاور یا وکیل رسمی را داشته باشیم یا قرارداد با نماینده ایشان نیز معتبر است؟ نحوه استعلام ویزای کانادا چگونه است؟ چگونه وکیل مهاجرت شویم. چگونه در ایران وکیل مهاجرت کانادا شویم. استعلام موسسات مهاجرتی. استعلام اعتبار شرکت مهاجرتی. سایت وکلای رسمی کانادا. سوالاتی که باید از وکیل مهاجرت کانادا پرسید. هزینه وکیل مهاجرت چگونه محاسبه می شود. هزینه وکیل مهاجرت به کانادا. از کجا بفهمیم آژانس مسافرتی معتبر است. لیست وکلای رسمی مهاجرت کانادا. بهترین وکیل مهاجرت کانادا کیه؟ و …

مهاجرت به کشورهای خارجی یکی از موضوعاتی است که در سال های اخیر رواج زیادی پیدا کرده است. ندانستن قوانین مهاجرت باعث اتلاف انرژی افراد و پول آنها می شود.

کانادا، انگلستان، آلمان، استرالیا، سوئد، نروژ، اتریش، ایسلند، نیوزیلند و فنلاند از جمله بهترین کشورهای برای مهاجرت در سال ۲۰۱۷ شناخته شده اند. کشور ایران و افغانستان از کشورهایی هستند که بیشترین میزان مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند. دانستن قوانین مهاجرت و انجام درست کارهای لازم برای مهاجرت به افراد این امکان را می دهد که مهاجرتی بدون دردسر را تجربه کنند.

وکیل مهاجرت کانادا