جریان دانشجویی بین المللی Ontario-OINP

جریان دانشجویی بین المللی Ontario-OINP یک مسیر اقامت دائم امیدوار کننده را برای دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل در سراسر کانادا ارائه می دهد. مسیری برای اقامت دائم در کانادا برای بسیاری از این دانشجویان توسط جریان دانشجویی بین المللی برنامه نامزد مهاجر انتاریو (OINP) فراهم شده است. در این مقاله، شرایط دقیق واجد شرایط بودن، زمان پردازش جریان دانشجویی بین‌المللی PNP انتاریو و نحوه درخواست را بررسی خواهیم کرد.

جریان دانشجویی بین المللی Ontario-OINP چیست؟

برنامه نامزدهای استانی انتاریو (PNP) به طور رسمی به عنوان برنامه نامزد مهاجر انتاریو (OINP) شناخته می شود. جریان دانشجویی بین المللی OINP به دنبال حفظ فارغ التحصیلان خارجی واجد شرایطی است که تحصیلات خود را در موسسات آموزشی واجد شرایط کانادا از هر استانی به پایان رسانده اند، با ارائه مسیری به آنها برای اقامت دائم. واجد شرایط بودن جریان دانشجویی بین المللی داوطلبان برای جریان دانشجویی بین المللی باید تعدادی از شرایط را در رابطه با تحصیلات، پیشنهاد شغلی، توانایی زبان و سایر عوامل برآورده کنند. در زیر توضیح دقیقی از این الزامات آورده شده است:

1. آموزش و پرورش طبق OINP، باید ثابت کنید که یکی از مدارک واجد شرایط زیر را دریافت کرده اید. مدرک لیسانس یا دیپلم که در صورت ادامه تحصیل تمام وقت در یک موسسه مجاز کانادایی حداقل به دو سال نیاز دارد. مدرک تحصیلی یا دیپلم که در صورت ادامه تحصیل تمام وقت در یک موسسه معتبر کانادایی حداقل به یک سال نیاز دارد. گواهی فارغ التحصیلی کالج که در صورت ادامه تحصیل تمام وقت در یک موسسه مناسب انتاریو، حداقل یک سال طول می کشد. گواهی فارغ التحصیلی دانشگاه که حداقل یک سال طول می کشد تا زمانی که تمام وقت از یک موسسه مجاز انتاریو دنبال می شود، دریافت شود. جریان دانشجویی بین المللی OINP انتاریو

2. مهارت زبان اگرچه صحبت کردن به زبان فرانسوی یا انگلیسی یک الزام اجباری برای جریان دانشجویی بین المللی نیست، به افزایش امتیاز شما و افزایش شانس شما برای انتخاب شدن توسط OINP کمک می کند. به عنوان مثال، سطح CLB 6 در انگلیسی یا فرانسوی به امتیاز 0 ترجمه می شود، در حالی که سطح CLB 9 می تواند 10 امتیاز در این جریان به شما بدهد.

3.شما باید یک پیشنهاد شغلی تمام وقت (1560 ساعت در سال) بدون تاریخ پایان کار از سوی یک کارفرمای انتاریو در رده TEER 0، 1، 2 یا 3 (NOC 0، A یا B) داشته باشید. پیشنهاد شغلی باید با نرخ های دستمزد رایج برای آن شغل در منطقه خاصی در انتاریو که کار در آن انجام می شود مطابقت داشته باشد. اگر شغل پیشنهادی شغلی شما در استان تنظیم شده باشد، باید در زمان درخواست مجوز یا مجوز از نهاد نظارتی مربوطه در انتاریو داشته باشید.

4. قصد اقامت در کانادا پس از نامزدی، نامزدها باید ثابت کنند که قصد اقامت و کار در انتاریو را دارند که با یکی از موارد زیر قابل اثبات است: قبلاً در انتاریو کار کرده یا در حال حاضر مشغول به کار هستید داشتن پیشنهاد شغلی یا مصاحبه برای مشاغل مختلف. تحصیل از استان اجاره یا مالکیت ملک داشتن شبکه ها و وابستگی های حرفه ای، روابط خانوادگی و روابط شخصی از آنجایی که پیشنهاد شغلی برای دانشجویان بین المللی اجباری است، برای نشان دادن قصد شما برای اقامت در استان کافی است.

5. وضعیت حقوقی در کانادا اگر از داخل کانادا درخواست می کنید، باید وضعیت قانونی (سوابق بازدید، مجوز تحصیل یا مجوز کار) را در زمان درخواست داشته باشید و باید این وضعیت را تا زمان نامزدی حفظ کنید. اگر هنگام ارسال درخواست OINP خود در وضعیت حفظ وضعیتهستید، هنوز واجد شرایط درخواست هستید. “وضعیت حفظ شدهبه این واقعیت اشاره دارد که شما قبل از تاریخ انقضای سند به منظور تمدید یا تمدید سند وضعیت موقت خود (مجوز کار، مجوز تحصیل یا سابقه بازدیدکننده) به IRCC مراجعه کرده اید.

چگونه نمرات جریان دانشجویی بین المللی OINP را محاسبه کنیم؟

برای محاسبه امتیازات خود می توانید از ماتریس امتیازدهی زیر استفاده کنید: عوامل اشتغال / بازار کار پیشنهاد شغلی:

عوامل اشتغال / بازار کار

پیشنهاد شغلی: دسته NOC TEER

NOC TEER 0 یا 1-10 امتیاز

NOC TEER 2 یا 3 8 امتیاز

NOC TEER 4 – 0 امتیاز

NOC TEER 5 – 0 امتیاز

پیشنهاد کار:

رده شغلی گسترده NOC

رده شغلی 0، 2، 3، 10 امتیاز

رده شغلی 7 7 امتیاز

رده شغلی 1، 9 5 امتیاز

رده شغلی 4، 8 4 امتیاز

رده شغلی 5، 6 3 امتیاز

پیشنهاد شغلی: دستمزد

40 دلار در ساعت یا بیشتر 10 امتیاز

35 دلار تا 39.99 دلار در ساعت 8 امتیاز

30 تا 34.99 دلار در ساعت 7 امتیاز

25 تا 29.99 دلار در ساعت (6 امتیاز)

20 تا 24.99 دلار در ساعت – 5 امتیاز

کمتر از 20 دلار در ساعت – 0 امتیاز

وضعیت مجوز کار یا تحصیل

با مجوز کار یا تحصیل معتبر – 10 امتیاز

بدون مجوز کار یا تحصیل معتبر – 0 امتیاز

مجوز کار یا تحصیل باید دارای وضعیت قانونی باشد.

تصدی شغل با کارفرمای پیشنهاد شغلی

6 ماه یا بیشتر در موقعیت پیشنهادی کار – 3 امتیاز

کمتر از 6 ماه کار در موقعیت پیشنهادی شغلی یا عدم کار در موقعیت فعلی – 0 امتیاز

کار در موقعیت پیشنهاد شغلی باید در انتاریو اتفاق افتاده باشد.

تاریخچه درآمد

طبق اعلامیه ارزیابی صادر شده توسط CRA در پنج سال گذشته،.

۴۰ هزار دلار یا بیشتر درآمد در یک سال ۳ امتیاز

درآمد کمتر از 40 هزار دلار در یک سال 0 امتیاز

تحصیلات

بالاترین سطح تحصیلات

اعتبار کانادایی یا ارزیابی مدرک تحصیلی مورد نیاز است.

دکتری 10 امتیاز

کارشناسی ارشد – 8 امتیاز

لیسانس یا معادل آن – 6 امتیاز

دیپلم یا گواهی فارغ التحصیلی – 6 امتیاز

مدرک یا مدرک کارشناسی 5 امتیاز

گواهی یا مدرک کارآموزی یا حرفه ای اهی یا مدرک کارآموزی یا حرفه ای 5 امتیاز

دیپلم کالج یا گواهی تجارت – 5 امتیاز

کمتر از مدرک کالج یا تجارت – 0 امتیاز

رشته تحصیلی

امتیازها بر اساس رشته تحصیلی مدرک تحصیلی واجد شرایطی که برای برنامه OINP استفاده می شود، اعطا می شود. STEM/Health (مهندسی، بهداشت، ریاضی، علوم کامپیوتر) و تجارت (عملیات و مدیریت کشاورزی و منابع طبیعی، مکانیک و تعمیر، معماری، ساخت و ساز و تولید دقیق) 12 امتیاز

بازرگانی و اداری، اجتماعی، حقوقی، آموزشی، علوم رفتاری، خدمات شخصی، امنیتی و حمل و نقل، مددکاری اجتماعی و برنامه های مرتبط 6 امتیاز

هنر و علوم انسانی، تجارت، علوم انسانی، هنر، علوم اجتماعی و آموزش (BHASE)، برنامه‌ها و برنامه‌هایی که در جای دیگری طبقه‌بندی نشده‌اند (n.e.c) – 0 امتیاز تجربه تحصیل در کانادا

مدرک تحصیلی باید یک مدرک تحصیلی پس از متوسطه از یک موسسه کانادایی واجد شرایط باشد که حداقل یک سال طول می کشد تا به صورت تمام وقت تکمیل شود.

بیش از یک مدرک کانادایی 10 امتیاز

یک مدرک کانادایی 5 امتیاز

زبان توانایی زبان

رسمی CLB 9 یا بالاتر – 10 امتیاز

CLB 8 6امتیاز

CLB 74امتیاز

CLB 6 یا کمتر – 0 امتیاز

آشنایی با زبان های رسمی

2زبان رسمی 10 امتیاز

(حداقل نمره معیار زبان کانادایی (CLB) 7 در یک زبان رسمی و حداقل CLB 6 در زبان رسمی دوم)

1 زبان رسمی 5 امتیاز

منطقه ای شدن مهاجرت منطقه ای:

محل پیشنهاد کار انتاریوی شمالی – 10 امتیاز سایر مناطق خارج از GTA (به جز شمال انتاریو) – 8 امتیاز

داخل GTA (به جز تورنتو) 3 امتیاز تورنتو 0 امتیاز

مهاجرت منطقه ای: محل تحصیل (جایی که به طور فیزیکی در کلاس ها شرکت کرده اید) مدارک تحصیلی بدون حضور فیزیکی (حضوری) در کلاس ها تکمیل شد. 0 امتیاز

انتاریوی شمالی – 10 امتیاز

سایر مناطق خارج از GTA (به جز شمال انتاریو): 8 امتیاز

داخل GTA ((به جز تورنتو): 3 امتیاز تورنتو: 0 امتیاز

چگونه درخواست شود چند مرحله در جریان دانشجویی بین المللی وجود دارد. در اینجا دستورالعمل های گام به گام برای انجام این روش وجود دارد: مرحله اول: ابتدا یک پیشنهاد شغلی دریافت کنید ابتدا یک پیشنهاد شغلی قانونی از یک شرکت واجد شرایط انتاریو دریافت کنید. بررسی کنید که آیا موقعیت مورد نیاز حقوق و الزامات NOC را برآورده می کند یا خیر. کارفرمای شما باید درخواست تایید یک موقعیت شغلی (فرم کارفرما) را پر و امضا کند. کارفرمایان واجد شرایط کسانی هستند که حداقل 3 سال در تجارت فعال بوده و درآمد ناخالص سالانه 500000 دلار در خارج از منطقه تورنتو بزرگ دارند. اگر کارفرمایان در منطقه بزرگ تورنتو (شهر) باشند به درآمد ناخالص 1 میلیون دلاری نیاز دارند.