مهاجرت به کانادا به عنوان راننده کامیون

راننده کامیون

نحوه مهاجرت به کانادا به عنوان راننده کامیون

کانادا در سراسر کشور با کمبود نیروی کار تاریخی مواجه است. حمل و نقل باری یکی از سخت ترین آسیب ها است و تقاضا برای کامیون داران هرگز بیشتر از این نبوده است. اگر قصد مهاجرت به کانادا به عنوان کامیون دار را دارید، شاید الان بهترین زمان برای مهاجرت باشد.

یکی از بزرگترین جاذبه های کار به عنوان راننده کامیون در کانادا، دستمزد فوق العاده است. متوسط ​​حقوق یک کامیوندار کانادایی مسافت طولانی حدود 55000 دلار در سال است. بسته به سبک زندگی و مکانی که زندگی می کنید، این حقوق نسبتاً بالایی با فرصتی برای کسب درآمد بیشتر است. حقوق و دستمزد راحت برای بسیاری برای مهاجرت به کانادا به عنوان راننده کامیون جذابیت بزرگی دارد.

یکی دیگر از مزایای حمل و نقل، تنوع و استقلال است. شما می توانید به صورت محلی، منطقه ای، ملی یا حتی در سراسر مرز تحویل دهید. این گزینه ها برنامه های انعطاف پذیری را ارائه می دهند. اگر به صورت محلی رانندگی می کنید، احتمالاً پنج روز در هفته به مدت شش تا هشت ساعت کار خواهید کرد. از طرف دیگر، اگر حمل و نقل طولانی مدت را انتخاب کنید، ممکن است برنامه متنوع تری داشته باشید. در هر صورت، این به شما زمان و فرصت زیادی برای دیدن ثروت از طبیعت و مناظر کانادا می دهد.

حمل و نقل در کانادا برای پاسخگویی به خواسته های محلی و ملی در حال تکامل است. در حال حاضر، فرصت های زیادی در کانادا وجود دارد و پیش بینی می شود که تقاضا برای این صنعت فقط به رشد خود ادامه دهد.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به کانادا هستید یا می خواهید ببینید آیا شرایط واجد شرایط بودن را دارید، ارزیابی آنلاین رایگان ما را برای کسب اطلاعات بیشتر انجام دهید!

مشاغل رانندگی کامیون مورد تقاضا

طبق آمار کانادا، نرخ فعلی جای خالی در حمل و نقل کامیون حدود 8٪ است. در کل حدود 55600 جای خالی رانندگان کامیون در سراسر کانادا وجود دارد. پیش‌بینی عرضه نیروی کار نشان می‌دهد که تقریباً 36000 کارگر بین سال‌های 2019 تا 2023 بازنشسته خواهند شد و 136600 نفر دیگر مشاغل خود را به دلایل غیر بازنشستگی ترک خواهند کرد. به منظور حمایت موثر از بهبود اقتصادی در کانادا، بخش حمل و نقل و تدارکات به حمایت و برنامه ریزی بیشتری برای مقابله با کمبود راننده نیاز دارد.

وزیر مهاجرت شان فریزر تایید کرده است که رانندگان کامیون به زودی واجد شرایط شرکت در اکسپرس انتری با اجرای کدهای جدید NOC خواهند بود. کدهای جدید NOC از 16 نوامبر اعمال خواهند شد و شامل کدی برای رانندگان کامیون های حمل و نقل خواهند شد. سیستم جدید اکنون کلاس شغلی را از نیمه ماهر به ماهر تغییر خواهد داد. این خبر خوبی برای افرادی است که به دنبال مهاجرت به کانادا به عنوان راننده کامیون هستند.

1. ورودی غیر اکسپرس – استانی نامزدی (PNP)

شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک راننده کامیون در کانادا بسته به استان می تواند متفاوت باشد. با این حال، آنها معمولاً شامل الزاماتی مانند اتمام دوره متوسطه، نشان دادن مهارت های رانندگی مورد نیاز و گواهینامه مناسب هستند. از آنجا که این برنامه مختص استان است، شانس شما برای نامزد شدن تحت PNP به نیازهای استان بستگی دارد. داوطلبان علاقه مند باید پست های شغلی مرتبط در استان های مورد علاقه خود را زیر نظر داشته باشند و از نیازهای استان ها به روز باشند تا اطمینان حاصل کنند که به استانی با بیشترین فرصت شغلی برای آنها نقل مکان می کنند.

برخی از استان ها برنامه های خاص خود را برای تشویق کامیون داران به آمدن به استان خود دارند. یکی از این نمونه های برنامه، پروژه راننده کامیون طولانی مدت ساسکاچوان است. هدف پروژه راننده کامیون طولانی مدت ساسکاچوان هدف قرار دادن نامزدهایی است که پیشنهاد استخدام معتبری از یک شرکت حمل و نقل ساسکاچوان دارند و قبلاً 6 ماه قبل از درخواست مجوز کار معتبر در همان کارفرمای ساسکاچوان کار کرده اند. پس از دریافت این PNP به متقاضیان اقامت دائم کانادا اعطا می شود.

2. برنامه کارگران خارجی موقت

برنامه کارگران خارجی موقت (TFWP) کارفرمایان کانادایی را قادر می سازد تا اتباع خارجی را استخدام کنند تا نیازهای نیروی کار استانی و منطقه ای را برآورده کنند. یک TFWP به دارنده وضعیت موقت و فرصتی برای کسب اقامت دائم کانادا در آینده می دهد. در برخی موارد، ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) ممکن است مورد نیاز باشد. LMIA سندی است که توسط Employment and Social Development Canada (ESDC) صادر شده است که تأثیر استخدام یک تبعه خارجی در کانادا را ارزیابی می کند. علاوه بر این، با مشاغل ماهر، همسران واجد شرایط دریافت مجوز کار هستند که انتقال به زندگی جدید در کانادا را آسان تر می کند.

3. اکسپرس اینتری

اکسپرس انتری یک سیستم آنلاین است که توسط دولت کانادا برای سازماندهی و پردازش درخواست های کارگران ماهر که مایل به مهاجرت به کانادا و کسب وضعیت اقامت دائم کانادا هستند استفاده می شود. این سیستم سه برنامه اصلی اقتصادی فدرال را مدیریت می کند:

برنامه مهارت فدرال

برنامه تجارت ماهر فدرال

کلاس تجربه کانادایی

پس از درخواست، نامزدهای واجد شرایط وارد استخر اکسپرس انتری می شوند که در آنجا امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) به آنها اختصاص داده می شود. نمرات بر اساس تعدادی از عوامل مانند تحصیلات، توانایی زبان، مهارت ها و موارد دیگر است. توجه داشته باشید که تحصیلات کمتر مرتبط با برش NOC خواهد بود زیرا در تعیین مجموعه مهارت های شغلی افراد اهمیت کمتری دارد. اگر علاقه مندید که بدانید امتیاز CRS شما چقدر می تواند باشد، ما یک ماشین حساب رایگان CRS برای تخمین امتیاز شما ارائه می دهیم. پس از ورود به جمع کاندیداها، تنها کاندیداهای دارای رتبه بالاتر دعوتنامه درخواست (ITA) برای اقامت دائم کانادا را دریافت می کنند.

دو گزینه برای درخواست PNP به عنوان راننده کامیون در اکسپرس اینتری وجود دارد.

انتخاب 1:

پس از انجام تحقیقات خود در مورد فرصت های شغلی و نیازهای استان، به استان یا منطقه ای که می خواهید نامزدی را از طریق جریان اکسپرس انتری آنها دریافت کنید، تماس بگیرید. اگر مجموعه مهارتی دارید که با نیازهای خاص آنها مطابقت دارد، استان یا منطقه می تواند برای شما نامزدی ارسال کند. پس از آن، باید یک نمایه اکسپرس اینتری ایجاد کنید تا نشان دهید که نامزد شده اید. پس از ایجاد حساب کاربری، نامزدی به صورت الکترونیکی انجام می شود.

گزینه 2:

یک درخواست اکسپرس انتری ایجاد کنید که مشخص کنید از کدام استان یا منطقه می خواهید نامزد شوید. هنگامی که اعلان علاقه دریافت می کنید، به سادگی با استان مستفیما تماس بگیرید تا نسبت به برنامه آنها درخواست دهید.