تعیین سقف برای دانشجویان خارجی در کانادا

تعیین سقف برای دانشجویان خارجی در کانادا
از منابع محرمانه دریافتیم که اداره مهاجرت و شهروندی کانادا IRCC در حال کار بر روی نهایی کردن جزئیات در مورد تعیین سقف برای دانشجویان بین المللی است که اجازه ورود سالانه به کانادا برای مقابله با بحران مسکن را دارند.
طبق منابع ما، گزینه های مختلفی توسط مقامات عالی اداره مهاجرت کانادا برای ساده کردن و چارچوب بندی کل برنامه ویزای تحصیلی در نظر گرفته شده است.
برخی از گروه‌های آموزشی به جای تعیین سقف، افزایش نمره مهارت زبان و نمرات تحصیلی مورد نیاز برای تحصیلات قبلی را پیشنهاد می‌کنند.
منطق آنها این است که به طور خودکار تعداد دانشجویان بین المللی واجد شرایط برای درخواست مجوز تحصیل را با افزایش استاندارد محدود می کند و کانادا حتی استعدادهای با کیفیت بیشتری خواهد داشت.
با این حال، کانادا اخیراً نیاز آیلتس آکادمیک را برای استریم مستقیم دانشجویی کاهش داده و همچنین چهار آزمون جدید را تأیید کرده است که تعداد درخواست‌ها را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.
کانادا ممکن است تصمیم بگیرد که از سیاست خود مبنی بر اجازه دادن امتیاز کمتر مهارت زبان در آیلتس عقب نشینی کند، به جای اینکه به طور خودکار تعداد متقاضیان واجد شرایط را از سراسر جهان کاهش دهد، از آنچه قبلاً بود، بیشتر کند.
سقف ویژه اسکان دانشجویان بین المللی
مطابق با بحران مسکن، کانادا ممکن است ثبت نام دانشجویان بین المللی را بر اساس تعداد اقامتگاه های موجود در موسسات آموزشی تعیین شده (DLI) محدود کند.
مانند 60 تا 80 درصد از دانشجویان بین المللی، پذیرش باید بر اساس کل اقامتگاه هاستل یا نوعی محل اقامت خارج از سازمان توسط یک موسسه خاص باشد
سرپوش استانی بر روی دانشجویان بین المللی
از آنجایی که اخبار مربوط به سقف دانشجویان بین المللی منتشر شده است، شاهد واکنش های متفاوتی از استان های کانادا بوده ایم.
به نظر می رسد کبک، آتلانتیک کانادا و ساسکاچوان در مورد تعداد دانشجویان بین المللی که به استان های خود می آیند نگران نباشند، زیرا آنها یا ساکنان آنها آشکارا از گزینه محدود کردن دانشجویان بین المللی انتقاد کرده اند.
در کانادا، استان ها موسسات آموزشی تعیین شده خود را تنظیم می کنند، در حالی که اداره دولت فدرال، IRCC، مسئول رسیدگی به درخواست های ویزای تحصیلی است.
بنابراین این احتمال نیز وجود دارد که دولت فدرال ممکن است محدودیت هایی برای دانشجویان بین المللی بر اساس استان مقصد آنها در نظر بگیرد.
با این حال، با بازخوردهای رفت و برگشتی از استان ها، کار بسیار گسترده و زمان بر خواهد بود.
پرداخت هزینه به دانشجویان بین المللی و DLI برای اسکان
این احتمال وجود دارد که IRCC بتواند معیارهای واجد شرایط بودن ویزای تحصیلی را برای ارائه مدرکی مبنی بر اقامت در یک DLI یا خارج از آن، قبل از درخواست برای ویزای تحصیلی، مشابه آنچه در گزینه دوم بالا ذکر کردیم، اضافه کند، اما بعید است.
با این حال، IRCC پر از شگفتی است و چنین گزینه ای می تواند توسط مقامات IRCC نیز در نظر گرفته شود.
قوانین سختگیرانه برای کالج های خصوصی
دانشگاه‌های دولتی کانادا با توجه به اینکه در مقایسه با کالج‌های خصوصی از زیرساخت بهتری برخوردارند، می‌توانند از این وضعیت محدود خارج شوند.
مارک میلر، اخیراً در مصاحبه ای در مورد محدودیت دانشجویان بین المللی، گفت که آنها باید علیه بازیکنان بدی که از برنامه های دانشجویان کلاهبرداری می کنند، اقدام کنند.
وی گفت: “بعضی از مردم به طور قانونی پول زیادی از این طریق به دست می آورند، برخی افراد سیستم را بازی می کنند و نگرانی اصلی من یکپارچگی سیستم است.”
میلر گفت که او نگران دانشگاه‌های دولتی نیست، بلکه «عمدتاً به کالج‌های خصوصی که اخیراً در بخش‌های مختلف کانادا راه یافته‌اند، توجه دارد».
وزیر مسکن فعلی و وزیر مهاجرت سابق شان فریزر گفت: “موسسات خصوصی خوبی در آنجا وجود دارد و جدا کردن گندم از کاه تمرکز اصلی کاری است که من سعی کردم با میلر انجام دهم.”
نتیجه
همانطور که قبلاً گفتیم، موسسات آموزشی بزرگ کانادا با فشارهای زیادی مواجه خواهند شد، و IRCC نمی تواند علایق آنها را نادیده بگیرد و باید کل تصویر را در نظر بگیرد، که این کار را بسیار دشوار می کند.
دانشجویان بین المللی بیش از 22 میلیارد دلار در سال درآمد ایجاد می کنند و کانادا نمی تواند این بخش از اقتصاد خود را از دست بدهد.
در مجموع، کانادا باید برای دانشجویان بین‌المللی محدودیتی قائل شود یا مکانیزمی را برای پذیرایی از تنها افرادی که می‌توانند با حفظ تورم و بازار کار برای آنها مکانی برای زندگی فراهم کنند، تعیین کند.
بنابراین ما هنوز بر این باوریم که بستن کامل درها برای دانشجویان بین‌المللی برای دانشجویان بین‌المللی یک سقف سخت نخواهد بود، بلکه تمرکز بیشتر بر ساده‌سازی برنامه دانشجویان بین‌المللی است که تعداد دانشجویان بین‌المللی را کنترل می‌کند.
بازیکنان بد از برنامه ویزای تحصیلی حذف می شوند یا ممکن است وضعیت ارائه مجوزهای کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) را از دست بدهند، که به طور خودکار علاقه به چنین موسساتی را کاهش می دهد.