نرم افزار شینوک در دفاتر ویزا

نرم افزار شینوک

در سال‌های اخیر، اداره مهاجرت و شهروندی کانادا از تجزیه و تحلیل پیشرفته (AA)، هوش مصنوعی (AI) و اتوماسیون برای مدرن کردن سیستم مهاجرت کانادا و بهبود خدمات مشتری استفاده کرده است.

Chinook
یک ابزار مبتنی بر مایکروسافت اکسل است که توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) برای پردازش درخواست های اقامت موقت توسعه یافته است. طبق IRCC، Chinook نمایش بصری اطلاعات مشتری را ساده می کندو
اطلاعات ذخیره شده در موارد زیر را (به روشی کاربرپسندتر) نمایش می دهد:

سیستم مدیریت پرونده جهانی (GCMS)،
سیستم پردازش IRCC،
و سیستم ثبت

آخرین فن آوری های IRCC برای پشتیبانی از پردازش موارد زیر استفاده شده است:

برنامه های اقامت موقت (TR)،
برنامه های کاربردی اقامت دائم (PR) و همچنین
برای تریاژ ایمیل ها برای پشتیبانی از پاسخ های سریع تر به پرسش ها در صندوق های ورودی مختلف IRCC.
علاوه بر این، برخی از توجهات به نحوه استفاده IRCC از تجزیه و تحلیل پیشرفته بر استفاده IRCC از ابزار Chinook متمرکز شده است.

آخرین نشریه Lexbase -جلد 33، شماره 9- تجزیه و تحلیل استفاده از برگه شینوک را از 1 ژانویه 2022 تا 8 فوریه 2022 نشان می دهد. بر اساس این گزارش، 44442 برنامه از Chinook استفاده کرده اند. علاوه بر این نشان می دهد که در آن تصمیم نهایی گرفته شده است.

پنج بخش ویزای IRCC که شینوک بیشترین استفاده را در آنها داشته است عبارتند از:

CPC-اتاوا (15,828)،
مکزیک (3,824)،
پاریس (3226)،
نایروبی (2267) و
آنکارا (2327).

در دسامبر 2020، اداره مهاجرت کانادا عملکرد Chinook را از طریق یک مطالعه نمونه برای دفاتر مهاجرت خارج از کشور اندازه گیری کرد. نتایج نشان داد که 18-30 درصد افزایش در کارایی وجود دارد.

شینوک چه زمانی ایجاد شد و چگونه توسط افسران IRCC استفاده می شود؟

پرسنل IRCC، متخصصان پردازش مهاجرت و/یا علوم کامپیوتر، Chinook را در سال 2018 توسعه دادند. با این حال، آنها این ابزار را به طور رسمی در سال 2019 راه اندازی کردند. البته، IRCC چندین بار تکرار کرده است زیرا Chinook در معرض به روز رسانی و توسعه بیشتر است.

افسران IRCC ممکن است از ابزار Chinook برای ارزیابی استفاده کنند:

ویزای اقامت موقت،
مجوزهای تحصیل، و
درخواست های مجوز کار
اطلاعات برنامه از سیستم مدیریت پرونده جهانی (GCMS) استخراج شده و در Chinook ارائه شده است.

برای کسانی که آشنایی ندارند، GCMS سیستم مدیریت اطلاعات الکترونیکی یکپارچه جهانی اداره مهاجرت کانادا است. علاوه بر این، IRCC از این سیستم برای پردازش (داخلی) درخواست‌های شهروندی، مهاجرت و برخی خدمات گذرنامه استفاده می‌کند. بر این اساس، اطلاعات برنامه در Chinook همان داده های GCMS است.

Chinook بسته به ماژول مورد استفاده، مراحل مختلفی را در فرآیند ارزیابی یک درخواست پشتیبانی کاربردی می کند. ماژول های مختلف می توانند به IRCC در مراحلی مانند مدیریت فایل، مدیریت شاخص و مدیریت قبل و بعد از تصمیم گیری کمک کنند.

آیا ابزار شینوک از هوش مصنوعی استفاده می کند؟

این ابزار از هوش مصنوعی (AI) و تجزیه و تحلیل پیشرفته برای تصمیم گیری استفاده نمی کند. علاوه بر این، هیچ الگوریتم تصمیم گیری داخلی وجود ندارد.

IRCC خاطرنشان کرد: “همیشه یک افسر IRCC، نه ابزار Chinook، تصمیم نهایی را در مورد یک برنامه می‌گیرد.” ادامه می دهد:

«Chinook برنامه‌ها را ارزیابی نمی‌کند یا درباره آن تصمیم نمی‌گیرد. افسران به بررسی تمام اطلاعات ارسال شده توسط مشتری ادامه می دهند تا از تصمیمات آگاهانه و منصفانه اطمینان حاصل کنند.

IRCC در چه برنامه هایی از تجزیه و تحلیل داده های پیشرفته استفاده می کند؟

IRCC از تجزیه و تحلیل داده‌های پیشرفته در برنامه‌های TRV که از خارج از کانادا ارسال می‌شوند، و درخواست‌های حمایت از همسر و شرکای عادی ارائه شده در کانادا استفاده می‌کند.

در 24 ژانویه 2022، IRCC استفاده از تجزیه و تحلیل داده های پیشرفته را برای کاهش حجم فزاینده برنامه های TRV گسترش داد. در آن زمان، IRCC گفت که سیستم تجزیه و تحلیل قرار است برنامه های معمول را برای پردازش ساده شناسایی کند. همچنین قرار بود برنامه های غیر معمول را بر اساس سطح پیچیدگی آنها مرتب و تریاژ کند. IRCC گفت، با این حال، سیستم تجزیه و تحلیل “رد یا توصیه نمی کند برنامه ها را رد کند.”

سامانه چطور کار می کند؟

خیلی ساده است! افسران IRCC یک جستجو ورود و خروج E/E را از طریق GCMS انجام می دهند، سپس نتایج را به طور خودکار دریافت می کنند. علاوه بر این، انتقال اطلاعات از سیستم های CBSA به IRCC فقط بین 30 ثانیه تا 2 دقیقه طول می کشد. این به این دلیل است که به محض اینکه CBSA داده ها را وارد سیستم خود کرد، اطلاعات بلافاصله در دسترس قرار می گیرد.

چگونه IRCC از اطلاعات درخواست های مهاجرت استفاده می کند؟

– درخواست های اقامت موقت

ویزاها و مجوزهای اقامت موقت
سوابق بازدیدکنندگان
مجوز کار و تمدید مجوز کار
مجوز تحصیل و تمدید مجوز تحصیل
همچنین، مجوزهای الکترونیکی سفر (eTAs)
از داده های ورود/خروج می توان برای بررسی اینکه آیا یک تبعه خارجی قبلاً از مدت اقامت مجاز خود در کانادا فراتر رفته است یا خیر استفاده کرد. دولت این را “نظارت بیش از حد اقامت” می نامد. زمانی که مسافر وارد کانادا می شود شروع می شود و پس از خروج به پایان می رسد. علاوه بر این، اگر متقاضی بازدید خود را بیش از حد باقی مانده باشد، پس از جستجو، یک “نشانگر اضافه ماندن” به عنوان یک کادر علامت دار در GCMS ظاهر می شود.

نکته مهم این است که IRCC انتظار دارد زمانی که تعداد کافی از شرکت‌های هواپیمایی سوار شوند، شاخص‌های باقی ماندن برای ساکنان موقت در نتایج جستجوی ورود/خروج در نوامبر 2022 ظاهر شود.

– درخواست های اقامت دائم

اطلاعات ورود/خروج در IRCC برای انواع درخواست اقامت دائم زیر در دسترس است:

کارت اقامت دائم و مدارک سفر
پناهندگان خارج از کشور نیز
حمایت های مالی کلاس خانواده
برای این نوع برنامه‌ها، داده‌ها را می‌توان برای مشخص کردن دوره‌های زمانی صرف شده در داخل و خارج از کانادا استفاده کرد و به IRCC اجازه می‌دهد ببیند که آیا اقامتگاه حفظ شده است یا خیر. علاوه بر شرایط اقامت، IRCC ممکن است یک درخواست ورود/خروج برای بررسی ارائه نادرست، یا ابطال اسناد کانادایی ارائه کند. علاوه بر این، از نظر برنامه های حمایت مالی خانواده، از داده های ورود/خروج می توان برای تعیین اینکه آیا اسپانسر در کانادا اقامت دارد یا خیر، استفاده کرد.

– درخواست های شهروندی

داده‌های ورودی/خروجی را می‌توان در برنامه‌های شهروندی برای موارد زیر استفاده کرد:

بررسی انطباق با الزامات حضور فیزیکی برای اعطای شهروندی؛
کمک در راستی‌آزمایی سایر الزامات، مانند علامت‌گذاری از دست دادن بالقوه وضعیت اقامت دائم، نیاز متقاضیان به ارائه گواهی‌های پلیس خارجی، یا ارائه اشتباه؛
بررسی انطباق با الزامات حضور فیزیکی برای ازسرگیری شهروندی؛ و
کمک در موارد لغو شهروندی کانادا.
مسافران حق دارند…

مسافران می توانند یک کپی از تاریخچه سفر شخصی خود را از طریق قانون حفظ حریم خصوصی درخواست کنند. علاوه بر این، آنها همچنین می توانند در صورت نادرست بودن هر یک از اطلاعات، درخواست اصلاح کنند. علاوه بر این، اگر مسافری درخواست اصلاح اطلاعات عبور خود را داشته باشد، افسران IRCC نیز از این اصلاح مطلع می شوند و می توانند برای به دست آوردن به روزترین اطلاعات، پایگاه داده CBSA را دوباره استعلام کنند. برای اطلاعات بیشتر در مورد اصلاحات اطلاعات شخصی لطفاً از وب سایت CBSA دیدن کنید.