مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به کانادا

مهاجرت پزشکان و دندانپزشکان به کانادا

کشور کانادا نیاز زیادی به استخدام  پزشکان دارد که حوزه تخصص های آن زیرمجموعه کد NOC شغلی شماره۳۱۱۳ است ، درآمد یکساله  پزشکان برطبق تخصص و مهارت حدود ۱۰۰تا۴۰۰هزار دلارمیباشد.

یک پزشک یا دندانپزشک با مدارک  ایرانی نمی تواند در کانادا طبابت و یا دندانپزشکی انجام دهد و میبایستی مدارک خود را مطابق با قانون کانادا معادل سازی کند و در آزمون های مربوط MCCQE, NAC, NDEB شرکت وموفق شود.

چنانچه در ایران پزشک و دندانپزشک میباشید و تصمیم دارید در شغل خود فعالیت کنید، اولین روش تحصیل است که با توجه به ظرفیت کم دانشگاههای کانادا و نیاز به داشتن لیسانس در رشته های مرتبط و گذراندن امتحانات آتی ، اگر سن شما پایین است توصیه می شود.

اما در بعضی از استان‌ها مانند برتیش کلمبیا چنانچه پزشکان از بخش سلامت عمومی پیشنهاد شغلی داشته باشند و نیز دوسال تجربه کاری مربوط داشته باشند از طریق پذیرش سریع EE در حوزه متخصصان سلامت health care professional می توانند جهت خود و خانواده خود اقامت دائم بگیرند.

در استان نواسکوشیا Nova Scotia چنانچه واجد شرایط مجوز پزشکی CPSN باشید و پیشنهاد شغلی و دست کم یکسال سابقه کار مرتبط در ده سال اخیر داشته باشید می توانند برای خود و خانواده خود اقامت دائم بگیرند.
در استان ساسکا چوان نیز پزشکان و دیگر متخصصان حوزه سلامت در صورت وجود نامه تاییدیه شغلی و ۶ماه سابقه کار قانونی در این استان ، امکان کسب مجوز پزشکی و گرفتن اقامت دائم کانادا را خواهند داشت.

چنانچه در ایران پزشک و یا دندانپزشک متخصص هستید و شروع کردن از ابتدا و درس خواندن برای شما سخت است، اگر سرمایه مناسبی دارید، توصیه می شود از راههای کارآفرینی تجاری مانند خرید یا افتتاح کلینیک در کانادا ، ویزای استارت آپ و یا سرمایه گذاری کبک اقدام فرمایید.

در ضمن لیست مراکزهای علمی که مدرک پزشکی آن ها مورد تأیید دولت کانادا است در وب سایت wdms.org قابل مشاهده است.
برای دانستن رایگان اینکه کدام روش برای شما بهتر است با ما تماس بگیرید.