اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری

مهاجرت به کانادا از روش سرمایه گذاری یکی از روشهای رسیدن به اقامت دائم کانادا میباشد و از راه آن می‌توانید برای همیشه به این کشور مهاجرت کنید. اگر تصمیم گرفتن اقامت کانادا از طریق سرمایه‌گذاری  دارید و به دنبال سرمایه گذاری در پروژه‌های اقتصادی، یا راه‌اندازی و گسترش کسب وکار خود در این کشور هستید، دولت‌های فدرال و استانی کانادا، برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده‌ که می‌توانید از طریق آن‌ها مسیر مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا را طی کنید.

 

کانادا قصد دارد از طریق برنامه‌های مهاجرت تجاری و سرمایه‌گذاری و کارآفرینی، افرادی را که توانایی قابل توجهی برای کمک به اقتصاد، توسعه اقتصادی و بهبود بازار کانادا دارند، به این کشور جذب نماید. این برنامه‌ها به منظور جذب سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و افراد خوداشتغال در خارج از کانادا که دارای سرمایه‌ کافی برای فعالیت اقتصادی، بینش قابل توجه در کسب و کار و مهارت‌های کارآفرینی هستند، ارائه می‌شوند.

 

مزایای سرمایه گذاری در کانادا

 

کسب درآمد: هزینه‌های پایین و سود دهی بالا ازجمله درخواستهای هر سرمایه گذاری میباشد. این دو فاکتور در کانادا تحقق پیدا می‌کنند.

ریسک پایین: از پایداری سیاسی  تا بانکداری مطلوب و فساد کم، کانادا یکی از پایدارترین فضاهای کلان اقتصادی را ارائه می‌کند که مورد توجه سرمایه گذاران میباشد.

فرایند آسان: رشد و توسعه کسب و کار خود می‌تواند چالش برانگیز باشد اما سرمایه گذاری در کانادا در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا، چندان پیچیده نیست. در ضمن، کانادا یکی از ۱۰ کشوری است که شروع کسب و کار در آن آسان است.

معایب سرمایه گذاری در کانادا

 

اقتصاد کانادا با اقتصاد ایالات متحده آمریکا، به عنوان بزرگترین شریک تجاری خود، ارتباط تنگاتنگی دارد. این به این معنی است که که  کانادا ممکن است به اندازه سایر کشورها تنوع کسب و کاری زیادی برای سرمایه گذاران خارجی ارائه ندهد.

در صورت سرمایه گذاری در کانادا از طریق خرید بیزینس یا راه‌اندازی کسب و کار، قوانین حاکم در این زمینه در هر استان کانادا تا حدودی با یکدیگر متفاوت است. در بعضی استان‌ها، برای راه‌اندازی بیزینس خود باید یکی از اعضا، مقیم یا شهروند کانادا باشند.

روش‌های سرمایه گذاری در کانادا

 

سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی

 

استان‌های کانادا در برنامه‌های مهاجرت استانی خود، انواعی از گروه‌های کارآفرینی را ارائه می دهند. سرمایه گذاران از طریق یکی از این گروه‌ها می توانند در استان خاصی کسب و کار راه اندازی کنند.

 

سرمایه گذاری از طریق خوداشتغالی

 

دولت فدرال کانادا و همچنین دولت استانی کبک، برای افرادی که قصد خود اشتغالی در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، ورزش و هنر را دارند، برنامه‌های خوداشتغالی ارائه کرده است.

 

سرمایه گذاری از طریق برنامه استارت آپ

 

برنامه ویزای استارتاپ کانادا، برای کارآفرینانی است که پتانسیل ایجاد شرکت نوآورانه‌ای را دارند و می توانند در مقیاس جهانی رقابت کرده و شغل ایجاد کنند.

 

سرمایه گذاری از روش خرید کسب و کار یا ثبت شرکت

 

خرید کسب و کار یا ثبت شرکت هم از روش‌های سرمایه گذاری در کانادا میباشد که مدیران یا مالکان کسب و کارها می‌توانند با استفاده از این طریق، کسب و کار فعالی را در کانادا خریداری کنند و توسعه دهند و یا با ثبت شرکت،  جدیدی را در این کشور راه اندازی کنند. متقاضیان از طریق ویزای Owner Operator یا مالک گرداننده و یا سرمایه گذاری از طریق انتقال درون شرکتی ICT می‌توانند ویزای کار موقت بگیرند و پس از طی مراحلی و برآورده کردن الزامات برنامه، برای اقامت دائم است .

 

مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری در کشورکانادا

 

هزینه ویزای سرمایه گذاری کشورکانادا

 

با توجه به روشی که برای سرمایه گذاری در کانادا انتخاب می‌کنید، هزینه بررسی پرونده‌ها برای درخواست ویزای سرمایه گذاری فرق میکند .

 

نتیجه بعضی از روش‌های سرمایه گذاری کانادا، دریافت ویزای کار و نتیجه برخی دیگر از روش‌ها دریافت مستقیم اقامت دائم کانادا است. بنابراین هزینه‌های مربوط به هر کدام در جدول زیر لحاظ شده است.

 

هزینه درخواست ویزای کار در برنامه سرمایه گذاری کشور کانادا

 

نوع درخواست مبلغ به دلار کانادا

 

ورک پرمیت نفر اصلی ۲۵۵ دلار

 

ورک پرمیت همسر ۲۵۵ دلار

 

ویزای بازدید فرزندان ۱۰۰ دلار

 

هزینه درخواست اقامت دائم در برنامه سرمایه گذاری کشورکانادا

 

نوع درخواست مبلغ به دلار کانادا

 

اقامت دائم متقاضی اصلی ۲,۰۷۵ دلار

 

اقامت دائم همسر ۱,۳۲۵ دلار

 

اقامت دائم هر یک از فرزندان ۲۲۵ دلار

 

سرمایه گذاری از طریق خرید کسب و کار یا ثبت شرکت

 

خرید کسب و کار یا ثبت شرکت هم از روش‌های سرمایه گذاری در کانادا میباشد که مدیران یا مالکان کسب و کارها می‌توانند با استفاده از این طریق، کسب و کار فعالی را در کانادا خریداری کنند و توسعه دهند و یا با ثبت شرکت،  جدیدی را در این کشور راه اندازی کنند. متقاضیان از طریق ویزای Owner Operator یا مالک گرداننده و یا سرمایه گذاری از طریق انتقال درون شرکتی ICT می‌توانند ویزای کار موقت بگیرند و بعد از طی مراحلی و برآورده کردن الزامات برنامه، برای اقامت دائم است .

 

مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری در کشورکانادا

 

هزینه ویزای سرمایه گذاری کشورکانادا

 

با توجه به روشی که برای سرمایه گذاری در کانادا انتخاب می‌کنید، هزینه بررسی پرونده‌ها برای درخواست ویزای سرمایه گذاری فرق میکند .

 

نتیجه بعضی از روش‌های سرمایه گذاری کانادا، دریافت ویزای کار و نتیجه برخی دیگر از روش‌ها دریافت مستقیم اقامت دائم کانادا است.  هزینه‌های مربوط به هر کدام در جدول زیر آورده شده است.

 

هزینه درخواست ویزای کار در برنامه سرمایه گذاری کشور کانادا

 

نوع درخواست مبلغ به دلار کانادا

 

ورک پرمیت نفر اصلی ۲۵۵ دلار

 

ورک پرمیت همسر ۲۵۵ دلار

 

ویزای بازدید فرزندان ۱۰۰ دلار

 

هزینه درخواست اقامت دائم در برنامه سرمایه گذاری کشورکانادا

 

نوع درخواست مبلغ به دلار کانادا

 

اقامت دائم متقاضی اصلی ۲,۰۷۵ دلار

 

اقامت دائم همسر ۱,۳۲۵ دلار

 

اقامت دائم هر یک از فرزندان ۲۲۵ دلار

بهترین روش سرمایه گذاری در کانادا

 

اشاید سوال شما این میباشد که کدام برنامه سرمایه‌گذاری از روش‌های دیگر مناسبتر است؟ پاسخ این سوال به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. اول باید به مجموعه‌ای از سوالات پاسخ دهید و سپس باتوجه به آن پاسخ‌ها روش درستی به شما پیشنهاد شود.

 

برای تصمیم‌گیری در مورد انتخاب مناسبترین روش سرمایه‌گذاری کانادا به سوالات زیر جواب دهید:

 

آیا در ایران بیزینس یا کسب و کاریکه درآمدزایی داشته، دارید؟

آیا قصد دارید کسب و کار خود را در ایران حفظ کنید و به کانادا بروید و یا آن را تعطیل کنید و تجارتی را در کانادا راه‌اندازی کنید؟

آیا هدف شما از سرمایه‌گذاری در کانادا تنها اخذ اقامت دائم میباشد؟

آیا ایده‌ای تجاری دارید که قصد عملیاتی کردن آن را داشته باشید وتصمیم داشته باشید در کانادا از آن کسب درآمد کنید؟

آیا بچه هایی دارید که تحت برنامه سرمایه‌گذاری شما قرار میگیرند؟

آیا شرایط تحصیل در کانادا را دارا میباشید؟

پاسخ به این سوالات می‌تواند در انتخاب شما اثرگذار باشد.

 

با ذکر چند مثال این موضوع را برای شما شفاف‌ می‌کنیم:

 

مثلا  خانواده‌ای را در نظر بگیرید که در آن آقا و خانم حدودا 55 ساله و دارای سه فرزند میباشند. آن‌ها در ایران یک کسب و کار  سودده دارند ولی قصد ندارند در کانادا کسب و کاری راه اندازی کنند. هدف آن‌ها بهره‌مندی از مزایای سرمایه گذاری در کانادا و گرفتن اقامت دائم کانادا میباشد.

 

برای فردی با این شرایط، احتمالا برنامه سرمایه گذاری کبک بهترین روش سرمایه گذاری است، چون پول کافی دارند، قصد راه اندازی کسب و کار در کانادا را هم ندارند و فرزندانشان می‌توانند از مزایای تحصیل رایگان بهره‌مندگردند.

 

مثال بعدی فرد کارآفرینی را در نظر بگیرید که شرکت موفقی در ایران دارد و قصد دارد در کانادا هم کار کند و کسب و کار خود را گسترش دهد. برای این فردشاید یکی از برنامه‌های کارآفرینی استانی مانند روش تجاری استان منیتوبا یا روش تجاری استان بریتیش کلمبیا می‌تواند مناسب باشد. چون در هر صورت قصد دارد در کانادا بیزینسی را راه‌اندازی و از آن کسب درآمد کند.

اخذ اقامت دائم کانادا بعد از سرمایه گذاری

 

بسته به شیوه سرمایه گذاری شما که فدرالی یا استانی باشد، روش‌های گرفتن اقامت دائم کانادا با هم فرق میکند.

 

اخذ اقامت دائم کانادا در روش سرمایه گذاری فدرال

 

دو حالت دارد: دریافت مستقیم اقامت دائم یا دریافت ویزای کار موقت.

 

در بعضی از برنامه‌های سرمایه گذاری فدرال نظیراستارتاپ و خوداشتغالی، مستقیما پی آر یا همان اقامت دائم کانادا را دریافت می‌کنید اما در روش‌های دیگر نظیر خرید کسب وکار یا ثبت و راه اندازی شرکت که تحت برنامه‌های Owner-operator یا ICT انجام می‌شود، ابتدا ویزای کار دریافت می‌کنید.

 

در صورت اخذ ورک پرمیت،بعد از ورود به کانادا و راه اندازی یا توسعه کسب وکار خود، پس از حداقل یک سال تجربه کاری می‌توانید از روش سیستم اکسپرس انتری اقدام کرده و تحت یکی از زیرگروه‌های آن مانند فدرال اسکیل ورکر FSW یا تجربه کانادایی CEC برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

 

اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه گذاری استانی

 

دو حالت دارد: دریافت مستقیم اقامت دائم ویا  دریافت ویزای کار موقت.

 

در برنامه کارآفرینی برخی از استان‌ها، در صورت دریافت ورک پرمیت و ورود به کانادا، بایدکسب و کار مورد نظر را طی مدت معینی در استان راه اندازی کنید، با استان توافقنامه اجرایی امضا کنید و در صورت برآوردن همه شروط توافقنامه، برای انتخاب استانی درخواست دهید و در انتها از استان مورد نظر گواهی انتخاب استانی دریافت کنید. وقتی به این مرحله رسیدید، آن وقت می‌توانید برای اقامت دائم کانادا از طریق همان استان اقدام کنید.

صنایع قابل اهمیت برای سرمایه گذاری در کانادا

 

در چگونه مشاغلی در کانادا می‌توان سرمایه گذاری کرد؟

 

فناوری

 

کانادا خواستگاه بزرگترین شرکت‌های فناوری در دنیا میباشد که همیشه استعدادهای خلاق را از سراسر دنیا به خود جذب کرده. متخصصان حرفه‌ای در حوزه فناوری در کانادا، بزرگترین شرکت‌های فناوری در دنیا را نیز به سمت خود کشیده است. تعهد کانادا نسبت به توسعه و جذب استعداد، حمایت از نوآوری و هزینه‌های پایین کسب و کار در این حوزه، کسب درآمد شرکت‌های فناوری را آسان کرده است.

 

۶۵۰ هزار فرصت شغلی

زمینه‌هایی مانند: توسعه نرم افزار، هوش مصنوعی و امنیت سایبری

تولید پیشرفته

 

صنعت تولید پیشرفته کانادا که شامل زمینه‌های روباتیک، چاپ سه بعدی و فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌شود،  یکی از بهترین فضاهای تحقیق و توسعه در جهان بهره مند میباشد. کانادا کشوری پیشرو در یکپارچه‌سازی سامانه‌ها، هوش مصنوعی، حسگرها، دید ماشینی و اتوماسیون به شمار می‌رود که راهکارهای یکپارچه‌سازی صنعت ۴.۰ در عملیات‌های ساخت را تسهیل می‌کند.

 

۱.۷ میلیون فرصت تولید

زمینه‌هایی همچون: خودروسازی، دستگاه‌ها و تجهیزات، مواد شیمیایی

منابع طبیعی

 

حدود پنجاه درصد از شرکت‌های استخراج و اکتشاف معدن در جهان که اسامی آن‌ها به صورت همگانی منتشر شده‌است در کانادا واقع شده‌است کانادا ششمین کشور جهان با بیشترین میزان تولید انرژی میباشد. منابع طبیعی فراوان کانادا، دسترسی بازار جهانی و تعهد به فناوری‌های پاک، این کشور را به یکی از برترین کشورها برای سرمایه‌گذاران در این حوزه تبدیل کرده است.

 

بیش از ۱.۷ میلیون فرصت شغلی

همچون: نفت و گاز، مواد معدنی و آهن، صنعت جنگل

سرگرمی و رسانه

 

صنعت سرگرمی و رسانه کانادا یکی از خلاقانه‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین‌ها در جهان است. از پر فروش‌ترین بازی‌های کامپیوتری گرفته تا آثار برجسته هالیوودی، کانادا سابقه مختلفی و درخشانی در این حوزه داراست. کانادا کشوری پیشرو در تولید بازی‌های ویدئویی، جلوه‌های ویژه بصری و انیمیشن به شمار می‌رود و یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاران برای رشد کسب و کار خود در این زمینه میباشد.

 

۲۲۰ هزار فرصت شغلی

زمینه‌هایی همچون: جلوه‌های ویژه بصری و انیمیشن، بازی‌های کامپیوتری و فیلم و تلویزیون

کشاورزی تجاری

 

صنعت کشاورزی و غذای کانادا از منابع طبیعی فراوانی بهره‌مند است که شامل زیستگاه‌های مختلف گیاهان و حیوانات میباشد. تولید کنندگان خوراک و کارخانه‌داران در کانادا از هزینه‌های کسب و کار پایین، بازارهای صادراتی در دسترس و فناوری‌های پیشرفته در کشاورزی بهره مندهستند.

 

۲.۳ میلیون فرصت شغلی

زمینه‌هایی همچون: تولید محصولات کشاورزی و دامداری، فرآوری خوراک و نوشیدنی

فناوری پاک

 

کانادا متعهد میباشد تا اقتصاد خود را به یک اقتصاد با آلودگی پایین مبدل کند و با همکاری سهامداران و حوزه‌های قضایی در کشور و در سراسر دنیا، فناوری‌های پاک خلاقانه و رقابتی را به بازار آورده . هزینه‌های تحقیق و توسعه پایین در کانادا، متخصصان حرفه‌ای، منابع طبیعی بسیار و حمایت از نوآوریها، این کشور را برای توسعه صنعت فناوری پاک بسیار جذاب نموده است.

 

۱۸۳ هزار فرصت شغلی

زمینه‌هایی همچون: تولید محصولات کشاورزی و دامداری، فرآوری خوراک و نوشیدنی

علوم زیستی

 

کانادا با علوم زیستی و راهکارهای مراقبت سلامت با کیفیت آن شناخته می‌شود. کشور کانادا خواستگاه بسیاری از متخصصان حرفه‌ای در زمینه علوم زیستی در اقسام شاخه‌ها میباشد. این کشور با موسسات آکادمیک تراز اول، شبکه‌های گسترده تحقیقاتی و هزینه‌های پایین، فضایی نوآورانه برای شرکت‌های علوم زیستی فراهم نموده است.

 

۹۰۰ شرکت سلامت و علوم زیستی

زمینه‌هایی همچون: داروسازی، فناوری پزشکی و کارآزمایی بالینی

همه برنامه‌های مهاجرت تجاری کانادا

 

بسیاری از استان‌های کانادا برنامه‌های مهاجرت بیزنسی دارند که بخشی از برنامه‌های PNP آن‌ها میباشد. در ضمن، کبک و دولت فدرال کانادا هم برنامه‌های تجاری خوبی را ارائه می‌دهند.

 

آمار مهاجران ایرانی که  بین سالهای 2015 تا 2021 که از طریق برنامه‌های تجاری کانادا اقامت دائم گرفتند:

 

 

 

در سال 2015 ایرانیان از طریق کار آفرینی، 50 نفر، سرمایه گذاری 1395 نفر، خوداشتغالی 65 نفراقامت دایم گرفته اند ودر این سال از طریق استارت آپ هیچ ایرانی اقامت نگرفته است. جمعا 1510 نفرایرانی.

 

در سال 2016 ایرانیان از طریق کار آفرینی، 15 نفر، سرمایه گذاری 735 نفر، خوداشتغالی  125 و استارت آپ 10  نفراقامت دایم گرفته اند.جمعا 890 نفرایرانی.

 

در سال 2017 ایرانیها از روش کار آفرینی، 25 نفر، سرمایه گذاری 885 نفر، خوداشتغالی 115 نفراقامت دائم دریافت کرده اند ودر این سال از طریق استارت آپ هیچ ایرانی اقامت نگرفته است.جمعا 1030  نفرایرانی.

 

در سال 2018 ایرانیان از طریق کار آفرینی، 10 نفر، سرمایه گذاری 525 نفر، خوداشتغالی 70 نفر و ازطریق استارت آپ 15 نفراقامت دایم گرفته اند.جمعا 625 نفرایرانی.

 

در سال 2019 ایرانیان از طریق کار آفرینی، 15 نفر، سرمایه گذاری 450 نفر، خوداشتغالی 70 نفر و ازطریق استارت آپ 60 نفراقامت دایم گرفته اند.جمعا 590 نفر ایرانی.

 

در سال 2020 ایرانیها از روش کار آفرینی، 10 نفر، سرمایه گذاری 185 نفر، خوداشتغالی 20 نفر و ازطریق استارت آپ 30 نفراقامت دائم دریافت کرده اند.جمعا 245 نفر ایرانی.

 

در سال 2021 ایرانیها از روش کار آفرینی، 20 نفر، سرمایه گذاری 505 نفر، خوداشتغالی 10 نفر و ازطریق استارت آپ 80 نفراقامت دائم دریافت کرده اند. جمعا 615 نفر ایرانی.

 

نکته

 

در صورت دریافت ورک پرمیت از طریق برنامه‌های کارآفرینی استانی، پس از ورود به کانادا ملزم به راه اندازی کسب و کار هستید و باید بیزینس شما فعال باشد.

 

برای اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط و مراحل دریافت اقامت سرمایه گذاری کانادا، وقت مشاوره رزرو کنید و یا فرم ارزیابی را تکمیل کنید. ما شرایط شما را دقیق بررسی می‌کنیم و با ایمیل پاسخ می‌دهیم!