ویزای کار و اخذ LMIA

ویزای کار واحد

ویزای کار چیست؟

برای کار موقت در کانادا، اکثر اتباع خارجی نیاز به ویزای کار دارند. متخصصین غیز کانادايی اکثراً برای دريافت ويزای کار از اداره مهاجرت ، لازم است یک پیشنهاد کار یا جاب آفر از کارفرمایان کانادا داشته باشند.

در اقلب موارد کارفرما باید دارای تاییدیه ارزیابی تاثیر بازار کانادا یا LMIA از وزارت کار و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) داشته باشد.برای اين منظور بر حسب مليت متقاضی ،امکان دارد ویزای اقامت موقت (TRV) نيز برای ورود به کانادا لازم باشد.

ویزای کاری کانادا

مجوز کار در کانادا دو نوع می‌باشد يکی مجوز کار آزاد (Open Work Permits) و ديگری مجوز کار مخصوص کارفرما (Employer specific Permit) می‌باشد که هر کدام شرایط متفاوتی دارند. چنانچه ويزای کار آزاد داشته باشيد، می‌توانيد در هر جايی و با هر کارفرمايی مشغول به کار شويد.در اين صورت احتياج به LMIA (ارزیابی تاثير بازار کار) نداريد. LMIA ثابت می‌کند هيچ شهروند کانادایی برای انجام کار مورد نظر داوطلب نیست و کارفرما می‌تواند هر شخصی حتی شخص غير کانادايی را بکار گيرد.
در مجوز کار خاص کارفرما، مقرراتی در work permit درج می‌شود که باید طبق آن عمل کنيد. برای نمونه ، نام کارفرما در مجوز نوشته شده و فقط می‌توانيد برای او کار کنید. زمان فعالیت و محل نيز در آن نوشته می‌شود. کسی که می‌خواهد شما را استخدام کند، بايد پیش از اینکه مجوز کار خاص را درخواست کند يک نسخه LMIA و يک پيشنهاد کار به شما بدهد و آن را همراه درخواست خود ارسال کنید.

اجازه کار پس از تحصیل در کانادا

مجوز فعاليت پس از تحصيل در کانادا (PGWP) یک روش خيلی خوب برای دانشجويان غير کانادايی که در یک مؤسسه کانادايی تحصيل کرده اند می باشد. این افراد می‌توانند ویزای کار آزاد دریافت کنند و در هر محل يا شغلی مشغول شوند. این ویزای کار با توجه به مدت تحصيل تا سه سال اعتبار دارد. يکی از بهترينروش ها برای کسب تجربه و دریافت اقامت دائم کانادا دريافت ويزای کار پس از تحصيل در این کشور می باشد.
چنانچه مايل به اخذ اجازه کار پس از تحصیل هستید، باید 180 روز قبل از دريافت آخرين نمره خود برای PGWP اقدام نماييد.

برای دريافت اين ویزا بايد:
يک دوره تحصیلی بيشتر از ۸ ماه را در يکی از موسسات آموزشی کانادا تمام کرده باشيد.
دانشجوی تمام وقت در هر ترم تحصیلی باشید.
سن شما بین 18 تا 35 باشد.
پاسپورت معتبر داشته باشید.
دارای بيمه نامه سلامت اقامت کامل شما در کانادا را پوشش دهد باشيد.
از موسسه آموزشی نامه داشته باشید.
انگشت نگاری انجام دهید.
معاینه پزشکی داشته باشید.
اگر حتی از یک کالج، مدرسه يا مدرسه فنی يا مدرسه‌ای که تحت قوانین استانی اداره می‌شود، فارغ التحصیل شده‌ باشيد، شرایط دریافت ویزای کار پس از تحصیل در کانادا را داريد.

چگونه ویزای کار کانادا بگیریم؟

برای مهاجرت کاری به کانادا اولين سؤالی که مطرح می‌شود این است که چطور ويزای کار دریافت کنيم؟ جواب این سؤال اين است که شما از چند راه می‌توانيد جهت دريافت ويزا کار اقدام نماييد ولی در همه روش‌ها لازم است از اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا درخواست ويزا نمایید.
يکی از راه‌ها برای دريافت ويزا کاری کانادا این است که پيشنهاد کار ( جاب آفر ) از یک کارفرمای کانادايی دریافت کنید. در چنين حالتی باید در زمان درخواست ويزا مدرک LMIA ارائه نماييد که قبلاً درمورد آن توضیح داده شد.
وقتی یک کارفرمای کانادایی به کارمند نیاز دارد، ابتدا باید موقعیت شغلی را در روزنامه‌های کانادایی اعلام کند. چنانچه پس از سپری شدن مدت زمان تعیین شده، هیچ شهروند کانادایی برای اخذ آن موقعیت شغلی پیشنهاد نداد، کارفرما مجاز است تا یک فرد خارجی را استخدام کند. نرخ بیکاری در کشور کانادا تنها 7.5 درصد است که نشان می‌دهد تعداد افراد بیکار در این کشور بسیار کم است. این موضوع باعث می‌شود مهاجران بتوانند با دريافت ويزای کار به کانادا مهاجرت نمايند.
ماشما را در مسیر کاریابی در کانادا همراهی می‌کنیم و چنانچه فکر می‌کنید شرایط لازم را دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

راه ديگر دريافت ویزای کار اقدام از روش اکسپرس انتری می باشد.. سیستم اکسپرس انتری برای جذب نیروهای ماهر و متخصص کاری طراحی شده است. در اين روش چنانچه دارای امتیاز لازم باشيد، می‌توانید پيشنهاد کار از يک کارفرمای کانادايی دریافت کنيد. پارامترهای سن، مهارت، مدرک زبان، ميزان تحصيلات، سوابق کاری و ميزان سازگاری شما با محیط کانادا امتياز های جداگانه ای دارند. ممکن است امتياز شما در يکی از این موارد پايين باشد ولی امتياز بالا در يک مورد ديگر آن را جبران کند.

همه ایالت‌ها نیاز به نیروی کار ماهر دارند اما روش امتيازدهی در ایالت‌های مختلف فرق دارد.

در روش اکسپرس انتری مهارت شخص متقاضی در برنامه‌های اسکیلد ورکر (Federal Skilled Worker) یاProvincial Nominee (PNP) امتیازدهی می‌گردد. قوانین اسکیلد ورکر فدرال و برنامه PNP استانی است. همه قوانین توسط دولت کانادا و اداره مهاجرت وضع و اجرا می‌شود. روش دیگری به نام آتلانتیک پایلوت (Atlantic Pilot) وجود دارد که مخصوص منطقه آتلانتیک است و استان‌های نوا اسکوشیا، نیوبرانزویک، پرینس ادوارد، لابرادور و نیوفاندلند را در بر می گيرد. غير از امتیازدهی کلی، هر ایالت هم شرایط و روش امتیازدهی خود را دارد. اما نکته مشترک تمام ایالت‌ها این است که به دنبال جذب نیرو‌های ماهر هستند و این یک فرصت بزرگ برای کسانی است که با دارا بودن شرایط، قصد مهاجرت به کانادا را دارند. اکنون ایالت‌های بریتیش کلمبیا و ساسکاچوان فرصت‌های کاری زیادی دارند و از مهاجر پذیرترین ایالت‌های کانادا می باشند.