تحصیل در استان آلبرتا

آلبرتا یکی از اقتصادی ترین استان های کانادا می‌باشد و با طبیعیت زیبا و محیط امن و تمیز از بهترین شهرهای دنیا برای زندگی است.آلبرتا از بهترین استان ها می‌باشد و کیفیت زندگی در آن بالاست . شرکت های نفتی و گازی بزرگ در این استان باعث جذب صنایع و سرمایه بسیار زیادی شده است و این برای دانشجویان امکان خوبی در جهت پیدا کردن کار در این استان را ایجاد کرده است . دانشگاه آلبرتا یکی از بهترین دانشگاه‌ها در دنیا و کانادا میباشد که در آلبرتا واقع شده است.

مزیت تحصیل در آلبرتا

سیستم انتقال واحدهای درسی

در این سیستم دانشجویان می توانند که در هر دانشگاهی که درس میخوانند درخواست انتقال به دانشگاه دیگر را بدهند. بسیاری از این سیستم برای ورود به دانشگاه های با کیفیت بسیار بالا در آلبرتا استفاده میکنند.

مدرسه دولتی برای فرزندان شما

اگر شما در دوره های بلند مدت این استان تحصیل میکنید فرزندان شما میتوانند از سیستم دولتی مدرسه استفاده کنند. این موضوع میتواند به ازای هر فرزند ۱۰ هزار دلاربه سود شما باشد.

دانشگاه‌های استان آلبرتا

دانشگاه آلبرتا ،دانشگاه آگوستانا ،دانشگاه لتبریج ،دانشگاه ترینیتی وسترن فترینیتی کالج کینگز

کالج‌های استان آلبرتا

Mount Royal College

Northern Alberta Institute of Technology

Medicine Hat College

Newman Theological College

Northern Lakes College

Mount Royal College

Red Deer College

Southern Alberta Institute of Technology

Taylor University College and Seminary

St. Mary’s College

Alberta Vocational College

Edmonton

Lac La Biche

Bow Valley College

Nazarene University College

Alberta College of Art and Design

DeVry Calgary

Olds College

Keyano College

Lethbridge Community College

فرصت‌های مهاجرت پس از تحصیل

روش های اختصاصی استان آلبرتا

اخذ اقامت دائم از روش AINP Alberta Immigrant Nominee Programljrhqd

متقاضی در این روش باید پس از تایید این استان از طریق اداره مهاجرت کانادا جهت دریافت اقامت دائم اقدام کند. این روش از طریق اکسپرس اینتری متقاضی می‌پذیرد. هم‌اکنون اقدام از این روش ممکن نیست.

اقامت پس ازتحصیل International Graduate Category

در این روش متقاضی باید:

قصد زندگی در آلبرتا را داشته باشد

از یکی از موسسات خصوصی یا دولتی که مورد تایید استان آلبرتا باشد یا یکی ازموسسات دولتی و معتبر سایر استان ها در دوره های دیپلما یا سرتیفیکیت یا دانشگاهی فارغ التحصیل شده باشد و طول این دوره باید بیشتر از یکسال باشد.

در هنگام تشکیل پرونده دارای پیشنهاد شغلی معتبر بوده و به صورت تمام وقت در حال کار کردن باشد (هم شغل و هم کارفرما باید مورد تایید اداره مهاجرت باشد) همچنین شغل متقاضی بایدجزو یکی از زیر گروه های 0 A B C در گروه رده بندی مشاغل کانادا NOC باشد. فقط متقاضیانی که در گروه مشاغل C کار کرده باشند باید مدرک معتبر زبان معادل ایلتس ۴ یا فرانسه با نمره آ۲ را در هنگام اقدام ارایه کنند.

آب و هوای استان آلبرتا

320روز آفتابی

آلبرتا بیشترین روزهای آفتابی را در کانادا دارد. این استان یکی از استان های سردسیر است. استان آلبرتا ۴ فصل مجزا دارد. از ماه ژوین تا آگوست در تابستان میانگین دما ۱۵ تا ۲۳ و از سپتامبر تا نوامبر در پاییز ۳ تا ۱۵ و از دسامبر تا فوریه در زمستان ۸تا ۲۵و از مارچ تا می ۳در بهار تا ۱۷ درجه می‌باشد.