ویزای تحصیلی و دانش آموزی (Study Permit)

ویزای تحصیلی و دانش آموزی

ویزای تحصیلی

يکی از بهترين راههايی که مهاجرت به کانادا را هموار ميکند،دريافت پذيرش و ويزای تحصيلی کانادا است .

در صورت تحصيل در کشور کانادا از مزايای زيادی مانند اخذ ويزای اقامت دائم در اين کشور و همچنين امکان اشتغال به کار در ضمينه مهارت ها و تخصصی که کسب کرده‌ايد بهرهمند می‌شويد.

فواید پذیرش و ویزا تحصیلی کانادا

  1. تحصيل در کانادا نسبت به کشورهای هم سطح کانادا مانند آمريکا، استراليا، انگليس. هزينه کمتری دارد.

  2. دانشگاههای کانادا در مقايسه با کشور های ديگر در بالاترين سطح در جهان قرار دارند.

  3. امکان کار بدون مجوز در حد ۲۰ ساعت در هفته ،برای شخص دريافت کننده  ويزای تحصيلی.

  4. امکان دريافت ويزای کار تمام وقت برای همسر فرد درخواست کننده ويزای تحصيلی کانادا.

  5. درصورت اخذ ويزای تحصيلی فرزندان شما هم می‌توانند بصورت رايگان در کانادا تحصيل کنند.

  6. چنانچه پس از تحصيل بخواهيد بصورت نيروی کار متخصص در اين کشور بمانيد از امتياز بالايی برخوردار می شويد.

  7. می‌توانيد پس از تحصيل براحتی مشغول بکار شويد و برای خود و اعضاء خانواده درخواست اقامت دائم کنيد.

  8. امکان دريافت پذيرش و ويزا تحصيلی کانادا بدون مدرک زبان، بدون تاريخچه سفر قوی (شينگن) و بدون محدوديت سنی وجود دارد؛ اما اين موارد در امکان دريافت ويزای تحصيلی تأثير زيادی دارند.

  9. همچنين می‌توانيد در آموزشگاههای دولتی اين کشور زبانهای فرانسه و انگليسی را ياد بگيريد.

  10. اگر فرزند شما در کانادا به دنيا بيايد می‌توانيد با توجه به قانون خاک کانادا برای فرزند خود پاسپورت کانادايی دريافت کنيد.

  11. اخذ ويزای تحصيلی يکی از سريعترين راه‌های ورود به اين کشور است.

برای تحصيل در کانادا ممنوعيت سنی وجود ندارد، اما برای داشتن شانس ويزای تحصيلی کانادا بايد شرايط سنی شما برای ادامه تحصيل در کانادا معقولانه باشد. برای مثال اگر ۴۲ سال سن داريد و در ۲۷ سالگی مدرک کارشناسی ارشد گرفته‌ايد و ۱۵ سال گپ تحصيلی داريد بايد برای آفيسر قابل توضيح باشد که چرا تصميم به ادامه تحصيل داريد؟ و بايد توجيه قانع کننده ای داشته باشيد، به طور مثال مدير ارشد يک کمپانی هستيد و ميخواهيد برای ارتقاع سطح شغلی خود تحصيلات تکميلی در يک مرکز آموزشی معتبر داشته باشيد. در مجموع برای افزايش احتمال دريافت ويزای تحصيلی بايد سن شما با هدف شما همخوانی داشته باشد.

دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا

دلايل زيادی برای عدم دريافت ويزای تحصيلی کانادا وجود دارد مانند:

اقدام توسط دفاتر مهاجرتی يا افرادی که اجازه فعاليت ندارند ( در وبسايت اداره مهاجرت کانادا اعلام شده که هرگونه درخواست ويزا که توسط اشخاص و شرکتهايی که اجازه فعاليت ندارند ارسال شود چنانچه افسران اداره مهاجرت متوجه شوند، می‌توانند شما را ۵ سال تحريم کنند)

همچنين اگر رشته تحصيلی و آموزشگاه يا دانشگاه با سوابق تحصيلی و يا شغلی همخانی نداشته باشد باعث رد شدن درخواست ويزای تحصيلی می گردد.

يکی ديگر از دلايل مهم رد شدن در خواست ويزای تحصيلی ،انگيزه نامه ضعيف برای اين درخواست می باشد.

 همچنين عدم توانايی مالی؛ اثبات توانايی مالی برای افسران اداره مهاجرت کانادا بسيار اهميت دارد و يکی از دلايل بسيار مهم رد درخواست ويزا عدم ارائه صحيح تمکن مالی می باشد.

 وابستگی خانوادگی (تای) يکی از عوامل مهم برای بازگشت شما به کشور مبدا پس از اتمام تحصيل می باشد باشد و باعث کم شدن احتمال ريجکتی ويزای تحصيلی می شود.

 همچنين وابستگی شغلی همراه با وابستگی خانوادگی باعث می شود احتمال موافقت با ويزای تحصيلی کانادا بيشتر شود و احتمال ريجکت شدن درخواست ويزای تحصيلی کاهش يابد.

تاريخچه سفر قوی نيز می تواند در تصميم آفيسر برای صدور ويزای تحصيلی تاثير گذار باشد، ارائه تاريخچه سفر قوی در درخواست ويزای تحصيلی کانادا اجباری نيست، ولی نشان ميدهد که نمی‌خواهيد در کشور کانادا پناهنده شويد.

ارائه مدرک زبان برای درخواست ويزای تحصيلی اجباری نيست ولی ارائه آن در بالا بردن شانس دريافت ويزا بسيار موثر است.

چنانچه در گذشته درخواست ويزای تحصيلی کرده ايد ولی درخواست شما رد شده است؛ توصيه می‌کنيم از متخصصين ما در خواست مشاوره نماييد.

يکی از بدترين دلايل رد شدن درخواست ويزای تحصيلی ارائه مدارک جعلی به اداره مهاجرت است، چنانچه کوچکترين تناقض يا جعلی در ارائه مدارک ويزای تحصيلی انجام شود، به احتمال بسيار زياد به مدت ۵ سال از درخواست ويزا به کشور کانادا محروم می شويد، بنابراين يا خودتان درخواست کننده ويزای تحصيلی کانادا باشيد يا در انتخاب کارگزار يا مشاور رسمی وسواس به خرج دهيد و تحقيق کنيد.

از دلايل ديگر رد شدن در خواست ويزای تحصيلی کانادا می توان به موارد ذيل اشاره کرد، عدم ترجمه صحيح مدارک برای اداره مهاجرت (متاسفانه اين دليل بسيار ساده و باعث رد شدن بسياری از درخواستها می باشد)

درخواست ویزای تحصیلی کانادا

معمولاً اولين مواردی را که افسر اداره مهاجرت به آن توجه می کند مواردی می‌باشند که شما در انگيزه نامه ويزای تحصيلی عنوان کرده ايد. لازم به ذکر است که انگيزه نامه دقيق و حرفه ای با توجه به مدارکی که ارسال می کنيد، در بالا بردن احتمال دريافت ويزای تحصيلی بسيار مهم است، بايد در انگيزه نامه درخواست ويزای تحصيلی عنوان کنيد که چرا تصميم به ادامه تحصيل در کانادا گرفته ايد، چرا اين مرکز آموزشی را انتخاب کرده ايد، چرا اين رشته را انتخاب کرده ايد، تحصيل در رشته و مرکز آموزشی مذکور چه تاثيری در ارتقاء سطح شغلی و سطح اجتماعی شما خواهد داشت؟ و بسياری مواد تخصصی ديگر که در انگيزه نامه بايد عنوان شود. در کل خلاصه بنويسيد و خودتان باشيد و بسيار مهم است که اين انگيزه نامه توسط يک شخص با تجربه نوشته شود و يا کسی که در نگارش زبان انگلیسی مهارت دارد.

شرایط ویزای تحصیلی کانادا

ارائه صورت حساب برای نشان دادن تمکن مالی برای اينکه به افسر ويزای کانادا اثابت کنيد که می توانيد هزينه های تحصيل و زندگی خود و خانواده تان در طول مدت اقامتتان در کانادا را بپردازيد .(لازم به ذکر است که، با ارائه سند مالکيت نميتوانيد شهريه تحصيلی را پرداخت کنيد و يا هزينه های زندگی را پرداخت نماييد. لذا سند ماشين ، سهام ، ملک و… تنها نشان دهنده ی ريشه يا بيزينس شما در کشور خودتان است اگرچه می تواند در احتمال دريافت ویزا تاثیرگذار باشد اما تمکن مالی محسوب نميگردد) – اگر چه مدرک زبان برای ويزای تحصيلی الزامی نيست. اما بايد بتوانيد آفيسر را با study plan قوی برای صدور ويزا قانع کنيد.

داشتن مدارک شناسايی و احراز هويت و مدرک تحصيلی معتبر الزاميست.

دارا بودن پذيرش برای تحصيل در مراکز معتبر برای موفقيت در دريافت ويزای تحصيلی مهم است. انتخاب رشته صحيح و مرکز آموزشی مناسب در بالا بردن شانس ويزای شما بسيار مهم مي باشد. ضمناً دقت کنيد که موسسه آموزشی که انتخاب می‌کنيد پس از فارغ التحصيل شدن بتواند اجازه کار (PGWP) را هم برای شما فراهم کند.

ارزشيابی مدارک تحصيل توسط شرکتهای تاييد شده مانند WES و همچنين ارائه مدرک زبان مانند آيلتس آکادميک در حد نمره ۶٫۵ به بالا يا دولينگو ۱۰۵ به بالا و ارائه مدرک زبان برای در خواست ويزای تحصيلی اجباری نيست، اما تاثير بسياری در بالا بردن احتمال دريافت ويزای تحصيلی دارد.
برای دريافت پذيرش و ويزای تحصيلی بايد حداقل شرايط را دارا باشيد که حداقل شرايط شما توسط اين سازمان قابل ارزيابی است.

چنانچه دارای شرايط نمی باشيد، لطفاً فرم ارزيابی بهترين راه مهاجرت کانادا را تکميل و ارسال فرماييد، تا در اسرع وقت مشاوران ما بهترين روش مهاجرت را با توجه به شرايط شما به اطلاعتان برسانند.