تحصیل در استان کبک

Quebec

تحصیل در کبک یک خاطره به یاد ماندنی است. شهر مونترال کانادا بهترین شهر دانشجویی جهان است.

کانادا دارای 80 دانشگاه و 240 کالج است. هر سال بیشتر از 150000 دانشجو از خارج از کانادا برای ادامه تحصیل به کانادا می آیند وکبک به نوعی بهشت دانشگاهی کانادا است. هزینه ها در کبک نسبت به دیگر شهر های کانادا کمتر است و برای دانشجویان بین المللی بسیار به صرفه است. در میان دانشگاههای کانادا ،دانشگاه های کبک کمترین شهریه را دارند.

9 دانشگاه در کبک وجود دارد که سه دانشگاه آن انگلیسی زبان هستند: مانند مک گیل که دارای رتبه 17 میباشد (تمرکز بر رشته های پزشکی و مهندسی/علوم پایه) و کنکوردیا بعنوان یک دانشگاه تازه تاسیس به سرعت رو به پیشرفت است (تمرکز بر رشته های علوم پایه/ پزشکی و مهندسی و بازرگانی) و دانشگاه بیشاپ هستند. و همینطور چهار دانشگاه فرانسه زبان: همچون دانشگاه مونترال که بزرگترین دانشگاه فرانسه زبان قاره آمریکاست (تمرکز بر رشته های علوم پایه/پزشکی و مهندسی) و لاوال و شربروک و کبک هستند. دو دانشگاه دیگر اچ ای سی HEC (مدرسه بازرگانی) و پلی تکنیک اکول می باشند.

مطمئن ترین و سریع‌ترین راه برای دریافت اقامت دائم کانادا ، PEQ اس.

دومین کشور پهناور دنیاکانادا می‌باشد که قسمت بزرگی از آن به دلیل نزدیکی به قطب شمال و سرمای هوا خالی از سکنه است. کانادا از غرب با اقیانوس آرام از شرق با اقیانوس اطلس شمالی و در جنوب با آمریکا و از شمال با اقیانوس منجمد شمالی هم مرز است.

کانادا در حدود ده میلیون کیلومتر مربع وسعت دارد.

چارلز سوم پادشاه کشور کانادا است که قانون با امضای او ضمانت و رسمیت اجرایی دارد. کانادا از سه قلمرو و ده استان تشکیل شده که همگی تحت کنترل دولت فدرال قرار دارند و کانادای متحد را تشکیل داده اند.

اگرچه پس از روسیه ،کانادا بزرگترین کشور دنیاست اما جمعیت ان تنها حدود 1/5 درصد جمعیت روسیه یعنی 34 میلیون نفر می باشد.

کبک

کبک توسط محلی هایش به عنوان یک ایالت زیبا شناخته می‌شود و بزرگترین شهر در شرق کانادا با جمعیتی در حدود هفت میلیونو ششصد هزار نفر می باشد. همچنین کبک یکی از قدیمیترین شهر های کانادا است که با وجود تاریخ چهارصد ساله اش شهری دیدنی و پر از فضاهای پر جنب و جوش می باشد. دانشگاه لاوال که یکی از بزرگترین دانشگاههای فرانسوی زبان در آمریکای شمالی است در کبک قراردارد. این دانشگاه از نظر رتبه بندی کانادا در رتبه 13 قرار دارد.

زبان

زبان رسمی در کبک فرانسه می باشد هرچند اغلب مردم به انگلیسی نیز مسلط هستند ولی نسبت به زبان فرانسوی تعصب خاصی دارند. دومین شهر بزرگ کانادا مونترال می‌باشد که دومین شهر بزرگ فرانسوی زبان در دنیانیز می باشد و در استان کبک کانادا قرار دارد.

مردم

مهاجران زیادی برای زندگی به کانادا می آیند و این بسیار عادیست که مردم کانادا مهاجران را بپذیرند و با آنها سازگار شوند. احترام به نظر مردم و آزادی یک قانون اساسی در اجتماع کانادا است. اولین قانون در بین مردم کبک احترام به مردم و اموالشان است. هرکس با داشتن ویزای اقامت دائم کار در کانادا می‌تواند از تمام حقوق یک شهروند بومی به غیر ازحق رای برخوردار باشد.

مذاهب

اکثریت مردم کبک (حدود 80%) دارای آیین مسیحیت هستند که 75% آنها را کاتولیک ها تشکیل میدهند. مسلمانان نیز 3.2% از کل مذاهب را به خود اختصاص می دهند.

گردشگری در کبک

ایالت کبک دارای گونه های مختلف حیوانات و گیاهان است و سالانه تعداد زیادی گردشگر جهت دیدن زیباییهای بکر کبک به این شهر مسافرت میکنند. در سال 2010 تقریبا 27 میلیون گردشگر از این شهر دیدن کردند که ¾ آنها از داخل کانادا و ¼ از خارج کانادا به این شهر سفر کردند.

طولانیترین اقامت در این شهر را گردشگران فرانسوی دارند.

آب و هوای کبک

در استان کبک تغییرات آب و هوایی نسبت به مناطق دیگر کانادا متفاوت است. هوای کبک تقریباً 5 تا 6 ماه به واقعا سرداست و زمستان گاهی تا 6 ماه طول میکشد.

برف و باران در این منطقه فراوان می باشد و 16% آب شیرین جهان را به خود اختصاص داده و شهروندان بابت اب هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند. در این استان تابستان واقعی وجود دارد و حدود 2 تا 3 ماه در سال هوا کاملا گرم و مرطوب است. بها ر و پاییز در این منطقه به معنی واقعی وجود ندارد.

اقتصاد کبک

کبک یک اقتصاد مدرن و صنعتی دارد که باعث ایجاد تراز تجاری مثبت شده است.پس از امضا توافق نامه تجارت بین کانادا و آمریکا در سال 1987 صادرات کبک به ایالات متحده افزایش قابل توجهی داشت. همانند کشورهای بزرگ صنعتی اقتصاد کبک نیز عمدتا بر پایه خدمات وهمچنین تولید قراردارد. تقریبا 85% از صادرات کانادا به آمریکا میباشد. روابط اقتصادی میان فرانسه و کبک نیزدارای اهمیت می باشد.